JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

אושרית מינץ משתתפת בתערוכה "נשים יוצרות נשים"

תערוכה קבוצתית בגלריה בן-עמי

אושרית מינץ משתתפת בתערוכה "נשים יוצרות נשים"
ינואר 06
22:13 2017

פתיחה: 12 בינואר 2017 בשעה 20:00

נעילה 7 בפברואר 2017

האומנית אושרית מינץ ושש אומניות אחרות: רונית פרץ, פאני הורוביץ, רנטה ליפל, מיכל שטרית, אסתר שחר ושרית קרן

אוצר: יוחנן הרסון

פתיחה יום ה' 12.1.17 בשעה 20:00

הגלריה פתוחה בימים ב'-ו' בשעות 10-17

טלפון: 03-5612733

נעילה 7.2.17

אני ילידת פולין. משחר נעורי חיפשתי אפיקי ביטוי בציור ובכתיבה. בנוסף על הציור אני כותבת שירה וסיפורת. למדתי בפנימיית בויאר בירושלים ולמדתי תורת הספרות ופילוסופיה באוניברסיטת ת"א, סיימתי תואר ראשון בספרות אנגלית באוניברסיטה העברית ותואר שני באמנות התיאטרון באוניברסיטת ת"א ולימודי תעודה בתרגום. החיפוש הרוחני-אומנותי הביא אותי ללמוד מגוון קורסים נוספים וביניהם קבלה, פרחי באך, טיפול באמנות ועוד.

את השכלתי האמנותית רכשתי אצל הציירת חווה עמית ומאוחר יותר במשך 4 שנים במכללה לציור אצל הציירים חניתה וגבי בן ז'אנו.

את מקורות יצירתי אני שואבת מכל אשר למדתי וכן מהקרע שנוצר בין ילדותי המוקדמת בפולין לבין הסתגלותי הלא תמיד קלה לחיים כה שונים בישראל. מתוך שבאתי מבית משוחרר, שלא הכיר באפליה כנגד נשים, נפלתי על הקרקע הקשה של דעות מסורתיות ושוביניסטיות שהיה לי לא קל להסכין איתן,

על הרקע הזה אני יוצרת ציורים בסגנן שניתן לכנות אותו כסוראליזם קל. אני יוצרת דימויים אבסורדיים ולעתים מורכבים, הקשורים לחיי כאישה ולחיי נשים בכלל. אני משתמשת גם בהתכתבות עם ציירים כמו מאגריט כדי להחצין את אמירותיי בשפה שיש לה רקע ידוע, אך הקצנת הדימויים האבסורדיים מקנה להם אימפקט רגשי עז. ברבים מהציורים אני משתמשת בגופי כבאובייקט, או בדימויים נשיים שונים אחרים. נושא חיי אישה קרוב לליבי מבחינה רעיונית ורגשית. בציורים שאני מציגה בתערוכה זו יש גם קו ביוגרפי מובהק.

כפי שציינתי, לציורים יש גם קשר עם הכתיבה שלי. נושא הציור המציג בראי את האם כשהבת עומדת לפני הראי כשגבה מופנה אליו מתפתח בנובלה "מות מרתה". והנה שתי פסקאות מהנובלה:

-גמרתי לחפוף, אומרת המתלמדת, וליאורה ננערת, פוקחת עיניה, קמה והולכת בעקבות הנערה אך כיסא הספרים, אל בין אצבעותיו הארוכות של אלברט אילז.

ובזמן שאלברט מחליק שערה לפסוקות, מעביר מצד אל צד, מנפח, יוצר לולאות ואורג בו מארג פתלתל, ניבטת אליה המראה הענקית שמולה, המראה שבה מתגשמת הטרנספורמציה של דמותה. שם אל מולה, המגדל נוסח גאודי הולך וצומח במהירות על קדקודה ומעלה בדעתה אחד מציוריו של מאגריט., שבו נראה גבו של גבר המביט במראה ורואה בה את גבו שלו.

רעד חולף בגווה; היא עוצמת לרגע את עיניה, אך מיד פוקחת אותן בשנית ומדמה לראות אל מולה את פני אמה, במקום שבו אמורים היו להיות פניה שלה. היא מרגיעה את עצמה ביודעה שעליה להביע בחזרה הביתה, לעלות אל הסטודיו ולצייר את החיזיון שנראה אליה במראת המספרה. השעה עוד מוקדמת; יעבור זמן רב עד שיהיה עליה להתלבש ואירוע; לפחות לרשום את אשר בדעתה לצייר תוכל לבטח.

עבודותיי בסדרה זו, הכוללת אחד-עשר ציורים, שרק מיעוטם מוצגים בתערוכה, מנהלות דו-שיח מתמיד עם הצייר מאגריט ועם אומנות נשית המפגינה את עצמאות האישה ואת מחאתה כנגד הדרכים שבהן היא נתפסה על-ידי גברים במשך דורות רבים ולעתים אפילו עד היום.

ללינק לדף האמן שלי בפייסבוק: https://www.facebook.com/OshritMintzArt/?fref=ts

טלפון: אושרית מינץ 054-5401786

על המחבר / המחברת

אושרית מינץ

אושרית מינץ

ציירת. הציגה כמה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות. נשענת על הסגנונות של הסוריאליזם והאבסטרקט המינימליסטי.

תגובה אחת

  1. גיא רגב
    גיא רגב ינואר 07 2017, 10:14
    עוצמתית

    הפנים כשמסתכלים עליו מגלים את מרכז העוצמה
    אושרית מינץ עוצמתית

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים באמנות – דברים בשם אומרם (יחסי ציבור)

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!