JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

Fashion as art – "אופנה כאומנות"

תערוכת אומנות של בוגרי האקדמיה לעיצוב ואומנות "בצלאל"

Fashion as art – "אופנה כאומנות" יצירה של זהר עזוז
מרץ 26
00:18 2017

קניון רמת אביב מציג: תערוכת אומנות של בוגרי האקדמיה לעיצוב ואומנות "בצלאל"

התערוכה מתקיימת בין התאריכים 20/3/17-2/4/17 ותוצג לקהל הרחב ברחבה המרכזית בקומת הכניסה בקניון רמת אביב.

 קניון רמת אביב מציג לקראת פסח תערוכה חדשה – "אופנה כאומנות" – תערוכת אומנות ייחודית שנועדה לקדם ולתמוך באומנים צעירים בוגרי האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל". התערוכה הוורסטילית תציג מבחר רחב של עבודות אומנות של בוגרים ממחלקות שונות של האקדמיה על האופן בו הם רואים את המילה "אופנה".

העבודות המוצגות בתערוכת "Fashion as art" מציגות את היחס בין תרבות, אופנה ואומנות.

השילובים הבין תחומיים של המחלקה, המחברת בין אופנה, צורפות, עיצוב, אביזרים וכלים, מאפשרים למעצב לקבל יכולת רב תחומית ולשלב בין עיצוב ואומנות.

בתערוכה יוצגו פריטי עיצוב של בוגרי המחלקה לצורפות ואופנה באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל ירושלים, המייצגים את הדיסציפלינות השונות,  וביניהם: בר אליאס, זוהר עזוז, ימית ניומן, משה כהן, ענת עוזיאל, שחר אברג'יל, לורן גוטה פרידברג.

אוצרת התערוכה: ימית ניומן

טלי בראל, מנהלת השיווק של קניון רמת אביב:

"אנו שמחים להציג בפני קהל לקוחותינו את הכישרון של האמנים הצעירים והמבטיחים, בוגרי האקדמיה לעיצוב ולאומנות "בצלאל". קניון רמת אביב מאגד את מיטב מותגי האופנה המובילים, כך שמדובר בחיבור טבעי לתערוכה מגוונת המשלבת בין אופנה, תרבות ואומנות, זאת לצד רצוננו לקדם ולתמוך באומנים צעירים בוגרי האקדמיה".

 קניון רמת אביב מציג לקראת פסח תערוכה חדשה של בוגרי האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל" – "אופנה כאומנות" – תערוכת אומנות ייחודית שנועדה לקדם ולתמוך באומנים צעירים בוגרי האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל". התערוכה הוורסטילית תציג מבחר רחב של עבודות אומנות של בוגרים ממחלקות שונות של האקדמיה על האופן בו הם רואים את המילה "אופנה".

בעידן שבו הגבולות נפרצים והתפקידים מתמזגים, המעצבים הם אמנים ולהיפך. מתוך ידע ולמידה על צורות וחומרים נולדה לה אופנה חדשה – "fashion as art".

אופנה כאמנות איננה משויכת לטרנדים המסחריים. האופנה נוצרת מתוך ביקורת עצמית, מתוך נושא אישי, חברתי או פנימי של המעצב. היא איננה תלויה בזמן או במרחב, ואיננה תלויה בתחזיות האופנה העולמיות: היא מושפעת מרצונו של המעצב לשלוט בתכונות החומר.

העבודות המוצגות בתערוכת "fashion as art" מציגות את היחס בין תרבות, אופנה ואומנות. בתערוכה מוצגים פריטי עיצוב  של בוגרי המחלקות השונות תוך נקודת מבט על עולם האופנה מזויית ראייה ברוח האומנותית של בצלאל .

השילובים במבחר התמחויות במחלקות מאפשרים למעצב לקבל יכולת רב תחומית ולשלב עיצוב לצד אומנות.

על המעצבים ויצירותיהם המוצגות בתערוכה:

 בר אליאס – סטודנטית שנה ד' במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. אמנית מצטיינת זוכת פרסים, מקום ראשון בתחרות "ארגמן – תכשיטים בעקבות ספר שמות" ופרס הצטיינות באוולין גרייבר לעיצוב כלי טקסי יהודי. לקחת חלק בתערוכות מוערכות כגון השת"פ של בצלאל עם רשת התכשיטים PADANI ותערוכת ארגמן "תכשיטים בעקבות ספר שמות".

על היצירות של בר אליאס:

באמצעות משחק בקנה מידה וכמויות שונות אני מנסה לעורר תחושות אצל הצופה או העונד של התכשיט. כשאני מעצבת את התכשיטים אני חושבת על המשמעות שלהם, על בחירת סוג החומר ושילוב של צבעים לפי משמעותם הסמלית בתרבויות שונות.

 

קולקציית "באש ובמים"

אריגה, שיבוץ

כסף K999, כסף K925, אבני חן: סיטרין, גראנט, הידרו-טרמל, זירקון

בעבודתי יצרתי סדרה המשלבת בתוכה את הסימן "מגן-דוד".

למגן-דוד פירושים רבים, חלקם אוניברסאליים וחלקם אינדיבידואלים.

בסדרה זו מגן הדוד מייצג שני אספקטים.

מצד אחד, כסימן ליהדות ומשמעותה (דת / אמונה / דרך חיים).

מצד שני, כקמע בעל כוחות מאגיים.

 

זר זהב סביב

האובייקט שעיצבתי ויצרתי מורכב מארבע טבעות הנענדות על יד אחת ומחוברות זו לזו באמצעות צירים ויריעות עור. לאובייקט יכולת תנועה גלית הגורמת לצליל רשרוש העלים.

האובייקט נוצר בהשראת ארון הקודש כפי שמתואר בפסוקים יא'- יב' בספר שמות:

"יא וְצִפִּיתָ אֹתוֹ זָהָב טָהוֹר, מִבַּיִת וּמִחוּץ תְּצַפֶּנּוּ; וְעָשִׂיתָ עָלָיו זֵר זָהָב, סָבִיב.  יב וְיָצַקְתָּ לּוֹ, אַרְבַּע טַבְּעֹת זָהָב, וְנָתַתָּה, עַל אַרְבַּע פַּעֲמֹתָיו; וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת, עַל-צַלְעוֹ הָאֶחָת, וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת, עַל-צַלְעוֹ הַשֵּׁנִית."

כמו שנזכר בפסוק, על ארון הקודש הונחו ארבע טבעות וזר זהב. בעבודה זו החלטתי לקחת את אותן הטבעות שהיו מונחות על ארון הקודש ולהפוך אותן לתכשיט אחד הנישא על הגוף, לחבר אותן זו לזו באמצעות צירים ועור. החיבור באמצעות צירים ועור מאפשר תנועה של ארבע האצבעות, בעת הענידה, תנועת האצבעות משמיעה צליל המזכיר רשרוש עלים.

השימוש בעור ובצבע הארגמן גם הוא לקוח מתוך הפסוקים.

הרעיון המרכזי שהנחה אותי בעיצוב טבעות אלו היה לאפשר לכל אדם העונד את הטבעות להרגיש כי הוא עונד עליו את קדושת הארון.

בהכנת התכשיט העשוי פליז מצופה זהב השתמשתי בטכניקות צורפות קלאסיות. את הטבעות והצירים יצרתי באמצעות ניסור והלחמות. העלים גם כן בניסור ועליהם חריטה. העור חובר לטבעות והעלים באמצעות ניטים המולחמים לטבעות והעלים.

זהר עזוז

מעצב תעשייתי ובוגר בצלאל, האקדמיה הישראלית הלאומית לאומנות ועיצוב. בשנת 2012 זכה במקום הראשון בתחרות עיצוב משקפיים מטעם חברת OWP  וקיבל מלגת התמחות למשך שלושה חודשים. במסגרת התמחותו יצר ועיצב משקפי שמש ומשקפי ראייה לקהלי יעד שונים, ופיתח ציר מודלרי למשקפיים, הנרשם בימים אלה כפטנט בינ"ל.   בשנת 2013 העתיק מקום מגוריו לסין ועבד כמעצב באחת מחברות המשקפיים המובילות בעולם. בעת שהותו בסין למד לפתח טכניקות ייצור, עיצוב ומיתוג של משקפיים בעלות אופי מיוחד במינו המשלב חומרי גלם בלתי צפויים המתחברים בהרמוניה עם נגיעות צבע ואור המעניקות להן את תו הזיהוי הייחודי שלהן. זוהר בעל אוסף משקפיים אישי הכולל למעלה מ- 100 מסגרות, פרי עיצובו  אותן ייצר באיטליה, יפן וסין.

על היצירה של זוהר עזוז:

"DUO"

משקפים הם מסכה, המביעה את אישיותו של המרכיב, מעיין תעודת זהות ללא מילים. המשקפים מצד אחד חושפים את מי שמרכיב אותם ומנגד כיאה למסכה, הם מסתירים לא פחות. עבודת העיצוב התאפיינה במניפולציה טיפוגרפית ובחיפוש אחר קו ועוגן מרכזי אשר ילכד את כל המשקפיים תחת נושא אחד. שילדת המתכת מעגנת את הקולקציה תחת אותה שפה, ובמקביל מאגדת את כל החלקים במשקפיים ומקנה ערך אסתטי. הקולקציה אינה מעוצבת בהרמוניה זורמת ביחס לתווי הפנים, אלא להפך – היא מעוצבת באופן בו ישנה שבירה של תווי הפנים לשם הקצנת האובייקט והכנסת נוכחות חצופה במרכז הפנים

אוצרת התערוכה: ימית ניומן – אמנית ומעצבת רב תחומית, בוגרת בצלאל ונמצאת במהלך התואר השני לעיצוב מולטידיסצפלינרי בשנקר, , מאז לימודיה עוסקת בעיצוב תערוכות ואצירתם, מפיקה פרויקטים ושיתופי פעולה בתחום האופנה והעיצוב בארץ ובחו"ל.

בין הפרויקטים :

-הפקת האירוע הרשמי -50 שנות יחסים בין לאומיים בין ישראל לקנייה , הפקת תצוגת אופנה והפקת   אופנה בקנייה,  ניירובי-אפריקה .

-הפקת האירוע הרשמי של פתיחת רחוב שינקין תל אביב, הפקת תצוגת אופנה על במה לאורך 60 מטר    של רחוב שינקין.

-אצירת תערוכת "מיכה" גלריית חייק תל אביב -תערוכת רישומי אופנה משנות ה50

אוצרת תערוכת אופנה –mass pro 1 , גלריית מאירוב, חולון

– אוצרת תערוכת אמנות ועיצוב – עירהורים, גלריית החווה, חולון

 

על היצירה של ימית ניומן:

STOP MOVEMENT

כל תנועה בגופנו מתרחשת במרחב/בחלל

העבודה מתייחסת למתח בין גוף בעל גבולות ותנועה, בין סגור ופתוח, בין קשור למתוח.

בחרתי לעצב מערכת לבוש המושפעת מתנועה עצורה

חקרתי תנועות במרחב והקפאתן בפריים אחד. לכל תנועה משמעות, התנועה איננה מובנת מאליה ועצירתה גורמת למתח בין הגוף לתודעה.

 

משה כהן

מעצב אופנה בוגר בצלאל, זוכה פרס לולה טאוומן על פרויקט גמר לשנת 2016.

עוד לפני סיום לימודיו בשנת 2015 הקים את חברת האפנה " SHOMS " לגברים. לאחרונה גם מעצב בגדי ים לנשים וגברים ותכשיטים מכסף שנמכרים גם תחת המותג.

על היצירה של משה כהן:

"בין מתכת לבד"

בפרויקט זה הפגשתי בין עולם המתכות ועולם הטקסטיל, תחומי הלימודים במחלקה לצורפות ואופנה שאותה אני מסיים. המחקר שלי התרכז בלגיון הרומי, שם שימשו את הלוחמים שריונות וטוניקות סרוגות ממתכת, שילבתי כסף ומתכות נוספות בבדים ובבגדים. בין היתר הם משולבים כסוגרים (רוכסנים, קרסים וכפתורים), אמצעי תפירה, תיפור והדגשה ואמצעי קישוט. עקבתי אחר קווים אנטומיים של הגוף הגברי וסימנתי אותם מחדש בעזרת חוטי הכסף, בכך בחרתי להדגיש את תפארתו ואצילותו של הגוף הגברי. חומרים: אריגים וסריגים סינתטיים, עור, כסף, מתכת.

 

ענת עוזיאל

זוכת פרס הצטיינות בלימודיה, זוכת פרס לוקמן לעיצוב יישומי.

אביזרים יכולים לספר סיפור; הם יכולים להוות מוצר פונקציונלי ובה בעת אקספרסיבי ואמנותי. אביזרים יכולים לעקוב אחר הצללית של הגוף וכך להוות חלק משלים עבורו, בנוסף הם יכולים לשנות את ההופעה ואת ההרגלים שלנו בנוגע להפעלת הגוף. עיצוב אביזרים דורש חקירה של חומרים, טכניקות וגם צרכים והתנהגויות אנשויות. מאפיינים אלו יוצרים פלטפורמה עיצובית ייחודית, שבאמצעותה אני יכולה להביע את עצמי ואת תפיסותיי. אני מתעניינת באנשים ובחפצים בחיבור בין אדם לאובייקט פיזי והמטען שאוביקטים מכילים במובן הרגשי. אני מתעניינת באיך דברים נעשים ומהו הסיפור מאוחרי האובייקט. החומר הוא מניע מרכזי בעבודה שלי. מה הגבול של החומר ? איזה פוטנציאל הוא טומן בחובו ואיך אפשר להפתיע בשימוש של אותו חומר.

על היצירה של ענת עוזיאל:

looming Bags- —פרויקט גמר בצלאל 2014–

ישנו קסם רב בתהליך בו חוט הופך ליריעה והיריעה הופכת לאובייקט. סדרת התיקים, אשר עוצבה בהשראת נולים ומכונות סריגה מתקופות ותרבויות שונות, בוחנת את מערכת היחסים וההיררכיה בין כלי העבודה והתוצר המופק באמצעותו. בעבודתי שילבתי טכניקות עבודה מסורתיות לצד טכניקת עבודה תעשייתית מתקדמת. התיפורים הצבעוניים מדגישים את מבנה התיק ותהליך יצירתו. בטנות התיקים, העשויות מעור קלף ומשי, מודפסות בדוגמת אריג ומהוות מחווה לעבודות היד שיצרה סבתי.

חומרים: עור בעיבוד צמחי, עור קלף, חוטים וסרטי עור, חוטי פוליאסטר, משי.

טכניקות: אריגה, סריגה, קליעה, הדפסה דיגיטלית וחיתוך לייזר.

 

שחר אברג'יל

בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה באקדמיה. כמעצבת אני שואבת את ההשראה שלי מתרבויות שונות, וזיכרונות וחשוב לי ליצור סיפור ולהצליח להעביר אותו מנקודת המבט שלי.

על היצירה של שחר אברג'יל:

מיועד לגילאי 6+

העסק המשפחתי שלנו, חנות צעצועים הקרויה על שמי, שימשה תפאורה לנעוריי והשראה לפרויקט זה. מתוך שפע הצעצועים שהקיף אותי נמשכתי במיוחד לאוסף רובוטים עשויים פח שהיה מונח על מדף גבוה בחנות. הגזרות לבגדים נוצרו בהשראת חלקי הרובוטים השונים, על המבנה הייחודי להם, ושולבו בהם חומרים מתוך ערכות יצירה לילדים שמילאו את שעותיי בחנות. לחומרים הללו נתתי פרשנות חדשה מנקודת המבט שלי היום והשתמשתי בהם בעבודות יד מסורתיות כדי לעטר את הבגדים. חומרים: כותנה, אריגים סינתטיים, צבעי ויטראז' וטוליפ, חרוזי גיהוץ.

 

לורן גוטה פרידברג

סטודנטית שנה ד' במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. בשנה ג' השתתפה בתוכנית לחילופי סטודנטים בבית הספר – “Haute ecole des arts”  בשטרסבורג, צרפת ובסוף שנה ב' נבחרה להציג את עבודתה – "חפץ/אגוזים" בחנות התצוגה של חברת התכשיטים "PADANI" בקניון רמת אביב. השנה נבחרה להשתתף בקורס מיוחד בשיתוף פעולה של בצלאל עם בית הנשיא על מנת ליצור מתנות ברוח ישראלית לנשיא המדינה שיכבד את שועי עולם במסגרת עבודתו.

על היצירה של לורן גוטה פרידברג:

Articulus  ארטיקולוס

לכל חלקיק שלד ומחברים, החיבור חשוף ושברירי. השלד איתן ויציב. לשניהם כוח, עוצמה, ונכחות.

מה שמפריד ביננו למעשה מחבר ביננו.

 

לפרטים נוספים אנא פנו למנהלת תיק קניון רמת אביב  עינב כהן, במשרדי רן רהב

על המחבר / המחברת

אין תגובות

אין תגובות

אין תגובות כרגע. תרצה להוסיף תגובה?

כתוב תגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים באמנות – דברים בשם אומרם (יחסי ציבור)

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!