JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

יש לשים סוף לשערורייה

מבחני לשכת עורכי הדין הם בבחינת התעמרות בסטודנטים

יש לשים סוף לשערורייה ד"ר נעמי דדון
דצמבר 18
09:30 2017

בתחילת דצמבר 2017 התקיימו מבחני לשכת עורכי הדין במתכונתם החדשה. מתכונת זו נועדה להפסיק את השינון והלימוד בעל פה ולשלב חומר המבוסס על הבנה וניתוח.

אולם מטרה זו כלל לא הושגה, נהפוך הוא, היה צורך ללמוד בעל פה ביתר שאת כמויות גדולות יותר של חומר בפחות זמן.

האג'נדה של לשכת עורכי הדין לסינון כמות עורכי הדין, נעשתה באופן שאינו מידתי, מתעלל ואפילו שערורייתי. כמרצה באקדמיה אודה כי אני חשה כישלון אם יש לי 10% נכשלים במבחן סוף קורס, לו היו לי 20% נכשלים – הייתי פונה לתחום עיסוק אחר. על כן אני תוהה כיצד חשה לשכת עורכי הדין נוכח 70% נכשלים?

לאחר 4 שנות לימוד מפרכות מוצא עצמו הסטודנט הממוצע בסיטואציה קשה ומלחיצה, לעיתים בלתי אפשרית:

  1. עליו להשקיע מאמצים רבים ומתישים במציאת התמחות.
  2. בני המזל שמצאו מקום להתמחות, יעבדו בשכר מינימום במשך 18 חודשים, שכר שאינו מאפשר לפרנס משפחה – חלק לא מבוטל של המתמחים הינם נשואים והורים לילדים.
  3. המתנה למבחני הלשכה.
  4. שלושה חודשים בממוצע, ולעיתים אף מעבר לכך, של לימוד אינטנסיבי של כעשר שעות ביום.
  5. לעיתים, כדי לעמוד במשימת הלימוד, יש צורך ליטול ריטלין, משום שזה לא אנושי ללמוד 3 חודשים 10 שעות ביום 7 ימים בשבוע.
  6. בתקופת הלימוד למבחן, שכאמור נמשכת כמה חודשים, לא ניתן לעבוד, ויש להיעזר במשפחה או בהלוואות כדי לפרנס את המשפחה.
  7. בחודשים אלו החיים נעצרים, אין חיי משפחה וזוגיות תקינים, אין חיי חברה תקינים, על כל המשתמע מכך.

וכך, כשלבסוף מגיע היום המיוחל, ניגשים הסטודנטים למבחן בחרדת קודש, במתח, בציפייה גדולה ובתקווה ענקית, ומוצאים מבחן שעוסק במסדרונות החשוכים של החומר הנלמד, בפינות לא ברורות, וכל זאת במצוקת זמן בלתי אפשרית. אין לי ספק שכ-90% מעורכי הדין הטובים והמובילים, לא יצליחו לפתור את המבחן במסגרת הזמן שניתנה לנבחנים, אף לא בזמן כפול. מדובר בלימוד בעל פה של כמויות אדירות של חומר, אלפי עמודים, חומר שלא ישמש שום עורך דין. עורך דין מקצועי יפנה לפני כתיבת כל מסמך משפטי לחוק ולפסיקה.

בניסיון לפתור את המבחן, נתקלתי בשאלה שנאלצתי לקרוא 4 פעמים עד שהבנתי אותה, השאלה התפרסה על שני שליש עמוד. לנבחנים היו 3 דקות לענות עליה.

למרבה הצער, במבחן התוצאה רוב הסטודנטים נכשלים וייגשו שוב למועד הבא שיהיה כעבור כחצי שנה, המצב המתואר לעיל יחזור על עצמו, ואם לא יצליחו – ייאלצו לגשת שוב.

זה לא אנושי!

מי בלשכת עורכי הדין הוסמך להתעלל באנשים ולפגוע בחופש העיסוק שלהם?

היכן הרגולטור שיפסיק את השערורייה?

על המחבר / המחברת

Avatar

נעמי דדון

ד"ר, מרצה על סוגיות משפטיות במערכת מידע במספר מוסדות אקדמיים. עו"ד ומגשרת.

75 תגובות

  1. מתמחה
    מתמחה דצמבר 18 2017, 09:39
    הגיע הזמן להפסיק לשתוק

    אנחנו רבים מאוד בעמנף וסטודנטים בלימודים ויכולים לעשות הרבה רעש והגדולים מאוד נרתעים מרעש ואפשר לשחרר את הביוט הזה

    השב לתגובה
    • נעמי דדון
      נעמי דדון דצמבר 18 2017, 12:07
      תגובה לתגובה

      מתמחה יקר, תגובתך אינה מובנית וחבל, אנא כתוב אותה מחדש באופן ברור יותר

      השב לתגובה
      • עורכת דיןן
        עורכת דיןן דצמבר 19 2017, 03:06
        לא כל מי שלמד ראוי

        וזה מישהו שראוי להיות עורך דין לטעמך? רק כי בחר ללמוד משפטים?

        השב לתגובה
        • יגאל
          יגאל דצמבר 20 2017, 14:20
          ממשלה חלשה

          ״עורכת דין נכבדה״ – שאלת ההתאמה למקצוע עריכת הדין אינה צריכה להיבחן באמצעות מבחן שאינו מידתי ואינו הוגן וזאת בלשון ההמעטה. אותם עורכי דין שלא ראויים לא יצליחו להשתלב בתחום למרות היותם מחזיקים בתואר עו״ד. מדובר כאן בלשכה שכל מה שהיא רואה לנגד עיניה זה 3500 ש״ח ממוצע לסטודנט. וככל שנכשלים יותר יש ללשכה יותר הכנסה. חברת ״המתמחה״ מתהדרת בכך שהיא מכינה למבחני הלשכה כ-90% מהסטודנטים. חברת ״המתמחה״ הינה חברה בשרשור החברות של לשכת עורכי הדין. ללשכת עורכי הדין יש הגישה והאפשרות לנטר את הנקודות החלשות בחומר ההזוי שהסטודנטים מתמודדים איתו ולהציג שאלות אלו במבחן.

          השב לתגובה
  2. ספיר
    ספיר דצמבר 18 2017, 12:29
    רוצים שינוי

    מסכימה בהחלט!
    חייבים לעשות שינוי ולעצור את הפגיעה במתמחים ובסטודנטים למשפטים. הסינון בענף עורכי הדין הוא הכרחי, אבל זו לא הדרך! הסינון חייב להעשות בשלב מוקדם בהרבה, בשלב הסינון למוסדות הלימוד. לא לסגור את שערי המכללות אבל בהחלט לקבוע תנאי קבלה גבוהים יותר.

    השב לתגובה
    • מלי
      מלי דצמבר 20 2017, 14:15
      בחינת לשכת עורכי נדין

      בשנה שעברה הייתי בבנייני האומה בירושלים כשהבן שלי קיבל את הגלימה והתעודה. אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין אמר בפירוש שיותר מ 90% מלומדי המכללות נכשלו בבחינה. הוא הביע כעס וצער שנכללה שכובה שכר לימוד פי 3 מהאוניברסיטה לא מכשירה את הסטודנטים והם אינם מקבלים את המגיע להם מבחינת ידע ופרקטיקה

      השב לתגובה
  3. עוזי נבון
    עוזי נבון דצמבר 18 2017, 13:31
    את מתעלמת משורש הבעיה

    זילות התארים האקדמיים במשפטים ברוב המוסדות מה שיוצר שיטפון של עורכי דין לכאורה

    השב לתגובה
    • חיים
      חיים דצמבר 18 2017, 22:19
      יכול להיות, אבל..

      בסדר גמור, יכול להיות שאת צודקת..זהו תפקידו של המל"ג לטפל בבעיה זו. לא ייתכן כי אנשים ישקיעו שנים בלימודים ולבסוף לא יתנו להם לעסוק בו.

      השב לתגובה
    • מירב
      מירב דצמבר 18 2017, 22:49
      אחת מיני רבים

      ייתכן וישנו צדק בדבריך אך עדיין זו אינה הדרך. לא יתכן כי לשכת עורכי הדין שאינה מסוגלת להתמודד עם המכללות מכלה זעמה במתמחים ומנסה דרכם לפגוע במכללות. ממש חוכמה להיות חזק על חלשים. הם אינם צריכים לשלם את מחיר ההתעללות הנוראית הזו

      השב לתגובה
    • עורכת דין
      עורכת דין דצמבר 19 2017, 03:10
      בדיוק

      ב ד י ו ק !!!
      זה לא סוד שמבחני הלשכה קשים וזו לא "הפתעה" שמגיעה פתאום בתום המסלול האקדמי.
      אנשים שלא מצליחים לנסח משפט רהוט אחד, ללא שגיאות כתיב, מסיימים תואר במכללה כזו או אחרת.
      אז מה? הם בהכרח ראויים להיות עורכי דין?!

      השב לתגובה
      • שדה רונית
        שדה רונית דצמבר 19 2017, 10:12
        מבחני הלשכה

        מישהו חשב פעם ..כמה כסף מכניסים המכללות מלימודי המשפטים האלה !
        אין ולא יהיה להם , ההגינות להפסיק לימודים של סטודנט שהוא לא מתאים כי זה עוד 120 אלף שקלים שנכנסים לקופה !!!!
        מה איכפת להם שבסוף הדרך יהיה להם מחסום !!!!
        הרי המכללה לא מחוייבת להם . שיבואו וישפכו כסף .
        אם הלימודים במכללות למשפטים יהיו מותנים בתואר ראשון אוניברסטאי,התמונה היתה אחרת.

        השב לתגובה
    • לילך
      לילך דצמבר 19 2017, 06:42
      ההתעללות הזו חייבת להיפסק

      בוקר טוב
      כתבת בצורה מדוייקת את מה שאנחנו עוברים. אני כרגע החלטתי לא לגשת לבחינה אחרי שנכשלתי מספר פעמים. קשה לתאר מה אני ומשפחתי עברתי. פשוט גיהנום!!!! לאחר אחת הבחינות חליתי במשך שלושה שבועות לא יכולתי לקום מהמיטה. אני עובדת בעבודה מסודרת רצו לפטר אותי לאחר שימוע. מיותר לציין מה הבנות שלי ובעלי חשו פשוט לא הצלחתי לתפקד. אני לא עשירה לקח לי רבה זמן לגייס ממלגות כסף עבור הלימודים. למצוא התמחות לקח לי הרבה זמן ועד שאת מגיעה לנקודת הסיום את מרגישה שהשמיים נופלים עלייך!!! זה לא פייר לא אנושי בעליל. אני הפסקתי להתעלל בעצמי ובמשפחתי וחבל מאד שלא אמרו לנו קודם מה אנחנו הולכים לעבור. סיימתי ללמוד בשנת 2010.
      תודה לך על הכתבה היא מחממת את ליבי.

      השב לתגובה
    • הדס
      הדס דצמבר 19 2017, 14:38
      זו חא הסיבה האמיתית

      נוח לרשום את מה שרשמת ולהתעלם מהעובדה שנגלית מרגע לרגע אל מול עינינו והשען כל פעם על תשובה בסגנון כמו שלך.
      האמת היא שלא מתאים לעו״ד הקיימים כרגע שיש מה שנקרא ״שוק חופשי״ שבו לא חייבים לקחת 250,000₪ על תיק ולתרץ את הסכום בסרבול של המערכת כדי להצדיק את המחיר המופרז, בעוד שעו״ד צעיר יעשה עבודה לא פחות נפלאה, קצרה ודקדקנית מהרצון להוכיח את עצמו בפחות מרבע מחיר…
      אם אתם ״עו״ד היוקרתיים״ של המקצוע, תנסו לעבור מבחן כמו שלשכת עו״ד מספקת היום, צר לי לאכזב אותך, אבל כנראה תדבר אחרת..
      ״זילות התארים״ אינה בהכרח מודדת את זילות האנשים, הרי בסוף כולנו נפגשים ״ברמזור אדום״ ועומדים באותה בחינה אכזרית שאינה משקפת דבר מלבד את רוע ליבם של האנשים שרשמו אותה.
      המבחן לא מידתי ואינו משקף את התכלית של טענותיך!

      השב לתגובה
    • עו
      עו"ד הכואב את המתמחים דצמבר 27 2017, 22:15
      תגובה לתגובה

      שטפון יש בנהרות ובאגמים, לא במכללות ולא באוניברסיטאות למשפטים.
      צא לטבע ותיווכח.

      השב לתגובה
  4. רהב
    רהב דצמבר 18 2017, 15:44
    תנאי קבלה גבוהים יותר

    בהחלט אפשרי להעלות את תנאי הקבלה על מנת ליצור איזשהו סינון אבל בהחלט לא לתת מבחני לשכה שהם קשים במיוחד.. לתת לסטודנטים ללמוד קשה במשך כמה שנות לימוד ואחר כך לא לאפשר להם לקבל את התואר עליו עמלו בזיעת אפם.

    השב לתגובה
    • בנצי שמיר
      בנצי שמיר דצמבר 18 2017, 18:36
      לדר נעמי דדון

      נושא מאוד רציני בעל חשיבות והגינות כלפי הסטודנטים כל הכבוד לדר נעמי דדון באומץ לב העלתה נושא זה חשוב לעתיד בברכה בנצי שמיר

      השב לתגובה
      • ענת
        ענת דצמבר 18 2017, 22:12
        נבחנת חוזרת

        זה עדיין לא מתיר ללשכה ולחבריה להתעלל בצורה לא הוגנת בנו המתמחים.!!!!זו פגיעה מהותית בחופש העיסוק.
        ותודה לך נעמי דדון על ההבנה וההזדהות

        השב לתגובה
  5. אלי ליבנה
    אלי ליבנה דצמבר 18 2017, 18:36
    להעלות את רמת עורכי הדין

    היי נעמי. מה שנראה כהתעללות הוא ניסיון נואש לצמצם את מספר עורכי הדין ולהעלות את הרמה המקצועית. יצא לי לעבוד עם עורכי דין רבים ולהיות מופתע כל פעם מחדש מדלות השפה, כושר ביטוי לקוי ובורות מקצועית. מדובר באנשים שיש להם חלק נכבד בגורלם של אחרים ולכן אין אפשרות לבינוניות.

    השב לתגובה
    • נעמי דדון
      נעמי דדון דצמבר 18 2017, 18:48
      תגובה לאלי ליבנה

      שלום אלי, אין לי כל כוונה לתת גושפנקה לעורכי דין נלעגים, בהחלט יש חשיבות רבה לשמור על רמת האנשים והמקצוע ויש מקום לעשות סינונים, השאלה היא האם הסינון צריך להיות לאחר 6 שנות עבודה, מאמץ ועלויות כלכליות לא מבוטלות, זה בדיוק כמו משה רבינו שעבר את כל התלאות עם עם ישראל עד הגעתם לארץ המיוחלת שלא זכה להיכנס אליה.
      אני מודה לך על ההתייחסות.

      השב לתגובה
    • חיים
      חיים דצמבר 18 2017, 22:20
      תקופה אחרת

      נכון, ודווקא אלו שנתקלת בהם, הם כבר עורכי דין, בטח קצת ותיקים, כאלה שעשו את המבחן בתקופה שהיה ניתן להיכנס בשערי המקצוע. כיום גם האיכותיים נשארים בחוץ..נכנסים רק המשננים הטובים ביותר..

      השב לתגובה
    • חן
      חן דצמבר 18 2017, 23:19
      לאלי ליבנה

      אין ספר שצריך לעשות סינון .עם זאת מבחני הלשכה זה לא המקום לעשות את הסינון הזה .

      השב לתגובה
    • הפרקליטה
      הפרקליטה דצמבר 18 2017, 23:22
      האם אתה יודע על מה הנך מדבר?

      היי אלי,
      אתה צודק שצריך לצמצם את מספר עורכי הדין ואתה צודק שצריך סינון, אבל יש דרך. אם כל דרך בעיניך ראויה, גם כשהיא דורסנית ולא מידתית, אתה חוטא לערכים הבסיסיים והמוסריים שלך כאדם וכעו״ד (בהנחה שזהו מקצועך). מעבר לכך, פגיעה בחופש העיסוק שהוא ערך עליון בשיטת המשפט שלנו צריכה להיעשות על פי אמות המידע שנקבעו בחקיקה ובפסיקה ולא באופן מתעלל.
      אם היית מתייחס לגופו של עניין ולא לתפאורה, בטוחני שדעתך הייתה זהה לשל הד״ר. השאלה הגדולה כאן- מה הניע אותך לכתוב את הדברים שכתבת: האם הפחד מנגיסה בכיסך?

      השב לתגובה
      • מתמחה
        מתמחה דצמבר 18 2017, 23:53
        תודה פרקליטה

        תודה לך, פרקליטה .
        ואם אכן יש ״ הצפה״ תשאל כל מתמחה שניסה לעבור את בחינה הדרך לפגוע בחופש העיסוק ע״י חוק ו…… ותפקיד הממשלה לעשות זאת ולא לאדם וגוף הנגוע בניגוד עניינים מובהק . יש הרבה מורים רופאים רואי חשבון ולהם מנהלי חשבונות ויועצי מס ועוד…. היתכן שכל מי שלא רוצה יותר תחרות יעשה זאת כך?!?! היתכן שביום אחד כולם יאמינו להצפה ולהולדתה של הפליה חדשה מי סיים באונברסיטה ומי במכללה ,אם אתה עורך דין בעצמך אתה צריך לקרוא בן השורות ולא רק את העובדות שמקריאים לך. יש עומס בבתי משפט? יש שישה בתי משפט מחוזיים ואחד עליון האוכלוסיה גדלה ואנשים היום מודעים לזכויותיהם הרבה יותר מבעבר יחד עם העובדה שכל שבוע נולד חוק חדש . גם שינוי צריך לדעת לעשות ומאיפה להתחיל וטיעונים עדיף שיתמכו בראיות ולא בשיר עם פיזמון , חג שמח .

        השב לתגובה
    • רמי
      רמי דצמבר 19 2017, 01:32
      צודק אבל..

      אתה צודק אבל גם כל נושאי התפקידים בלשכה שיצא לי לשמוע אינם ממש מופת לרהיטות ושפה עשירה. גם לא למכובדות ועינייניות ראויות, מה שהופך את כל הסיפור להרבה יותר מקומם

      השב לתגובה
    • לילך
      לילך דצמבר 19 2017, 06:49
      ההתעללות הזו חייבת להיפסק

      אלי אתה צודק.
      צריך לסנן את עורכי הדין שכבר בפנים .
      יש מתמחים שהם מוכשרים מאד ולא יכולים לעבור את הבחינה וחבל מאד כי אם הם היו עוברים את הבחינה היו לנו עורכי דין ברמה הרבה יותר גבוה שיש כיום. מישהו בשם אפי נווה חוסם לצערי את הכניסה לטובים ביותר!!!!

      השב לתגובה
    • יולי
      יולי דצמבר 19 2017, 09:57
      תגובה רצינית לדברים לא מבוססים

      אלי ידידי המלומד
      אי קורא את שכתבת ולא מפסיק לצחוק
      כמה חול עוד אתה וחבריך תזרו בעיני הציבור הרחב והלא בקיא בפרטים?
      איך זה שבניגוד לכל כלכלה נורמאלית כשיש היצף המחירים יורדים ורק פה בארץ הקודש טוענים להצפה מדומה והמחירי שכ"ט תודה לאל בניגוד "להצפה" עולים ?
      כמה חברי לשכה שעובדים כעו"ד פעילים במגזר הפרטי אתה יודע?
      לא מנחש לא מצטט לי את מר אפריים נבעה !!!! יודע שאלתי!!!!
      הורדת מהמספר האמיתי את
      הסניגוריה הציבורית
      נפרקליטות
      עו"ד ברשויות הציבוריות
      עובדי המדינה
      השופטים
      אלה שמתו ופרשו והושעו ועדיין מופיעים ברשימה
      ועוד אין ספור נוספים שעובדים כשכירים בחברות ציבוריות וכו…..
      זה בקשר לקשקוש ההצפה וכל הכחמים תנו בבקשה ל"שוק" לומר את דברו הוא לא צריך את "עזרתכם" נטולת האינטרס ……..
      ואגב מכללות מזל שהן קיימות אלמלא היו כל מי שכבר "פספס" את גיל האוניברסיטה ובעל משפחה ואיננו יכול לקום בבוקר ללמוד מי שרוכש השכלה בשעות הערב כבעל משפחה ואדם בוגר מבורך הוא ולא מקולל!!!!!
      אתה מוזמן למכללול בערב לראות מי לומד שם עובדי מדינה ובעלי משפחות משפרי השכלה ודוגמא לילדיהם ולסביבתם וכולם תתפלא אגלה לך סוד למדו את אותו החומר באונ' העברית ובמכללת הונולולו כל עוד הם בפיקוח המל"ג
      צר לי אבל לא הבחנתי בכלום מלבד בפחד האוחז בך ובחבריך מהצטרפותם של מוחות צעירים מבריקים וחדשניים מלאיי מוטיבציה ורצון לעסוק במקצוע עריכת הדין שכ"כ מפחיד אתכם …אלה שממילא עשו מבחן בדיחה אם בכלל עשו כי היו שנים שכלל לא היה מבחן
      יום טוב חברים שלי ובהצלחה

      השב לתגובה
    • הדס
      הדס דצמבר 19 2017, 14:39
      זו חא הסיבה האמיתית

      נוח לרשום את מה שרשמת ולהתעלם מהעובדה שנגלית מרגע לרגע אל מול עינינו והשען כל פעם על תשובה בסגנון כמו שלך.
      האמת היא שלא מתאים לעו״ד הקיימים כרגע שיש מה שנקרא ״שוק חופשי״ שבו לא חייבים לקחת 250,000₪ על תיק ולתרץ את הסכום בסרבול של המערכת כדי להצדיק את המחיר המופרז, בעוד שעו״ד צעיר יעשה עבודה לא פחות נפלאה, קצרה ודקדקנית מהרצון להוכיח את עצמו בפחות מרבע מחיר…
      אם אתם ״עו״ד היוקרתיים״ של המקצוע, תנסו לעבור מבחן כמו שלשכת עו״ד מספקת היום, צר לי לאכזב אותך, אבל כנראה תדבר אחרת..
      ״זילות התארים״ אינה בהכרח מודדת את זילות האנשים, הרי בסוף כולנו נפגשים ״ברמזור אדום״ ועומדים באותה בחינה אכזרית שאינה משקפת דבר מלבד את רוע ליבם של האנשים שרשמו אותה.
      המבחן לא מידתי ואינו משקף את התכלית של טענותיך!

      השב לתגובה
    • עו
      עו"ד הכואב את כאב המתמחים דצמבר 27 2017, 22:18
      תגובה לתגובה

      ומי קבע שהמבחן הזה מעיד כי הצולח אותו הוא אכן ראוי? מטיפים לכם שטויות ואתם בולעים אותם, מה הקשר לקושי הבחינה???

      השב לתגובה
    • חן
      חן פברואר 19 2018, 10:50
      תגובה לאלי ליבנה

      עם יד על הלב תגיד לי מה עשתה הלשכה עם עורכי הדין הירודים בשורותיה?

      לבוא ולחסום אנשים ראויים ולתרץ בסוף בתירוצים נלוזים כמו לא התכוונו לזה אלא למשהו אחר, כשהם לא עומדים בתנאי החוק אז צצות להן חזקות ונראה שהוועדה לא בוחלת בשום תירוץ כדי להיאחז בקרנות המזבח ולא לשקול את ההבנה המשםטית שמוצגת לה ושמוכיחה שהשאלה מלכתחילה יכלה להוביל לכמה תשובות או שהיא שגויה מיסודה.

      השב לתגובה
  6. סטודנט
    סטודנט דצמבר 18 2017, 20:45
    לא חבל על ההשקעה?

    אם רוצים לסנן עורכי דין למה לא לסנן אותם לפני או בזמן התואר? למה לחכות לסוף? לא חבל על כל ההשקעה הזאת?

    השב לתגובה
  7. ספיר
    ספיר דצמבר 18 2017, 21:00
    דרוש שינוי

    אני סטודנטית של ד״ר נעמי דדון ואשמח להתייחס לנאמר, מצער לשמוע שזהו המצב שאיתו נאלצים להתמודד אנשים שהשקיעו את מירב יכולותיהם, זמנם וכספם. לדעתי הסינון צריך להיעשות בשוק זה אך בדרך אחרת, לא הגיוני שזה מה שקורה לאחר השקעה כה רבה בתואר, התמחות וכל הנדרש מהם.

    מקווה שיתחולל שינוי ובמהרה!

    השב לתגובה
  8. ירדן
    ירדן דצמבר 18 2017, 21:11
    המבחן זה לא המקום לסינון

    מסכימה בהחלט. אני חושבת שלמידה דרך שינון חומר בעל פה היא לא הדרך. אם מנסים לסנן את מספר עורכי הדין, יש לחשוב על דרך אחרת, ולעשות זאת בתחילת לימודי המשפטים ולא אחרי למידה של 4 שנים, אחרי שמשלמים שכר לימוד גבוה, ומשקיעים זמן רב.

    השב לתגובה
  9. רם
    רם דצמבר 18 2017, 22:20
    יושרה

    ד"ר נעומי דדון, הגדרת את הבעיה בצורה מדוייקת ביותר, מי יתן ויהיו עוד מרצים ישרים שלא יפחדו להגיד את האמת כמוך, הפכו מבחן רישיון עבודה למבחן התעללות ופגיעה בחוקי יסוד במדינת ישראל.

    השב לתגובה
  10. גלית בוך
    גלית בוך דצמבר 18 2017, 22:46
    זעקת המתמחים

    זעקתם של המתמחים מדם ליבם .
    נהנתי לקרוא את דברייך אישה אמיצה.

    השב לתגובה
  11. נטע
    נטע דצמבר 18 2017, 22:58
    צודקת. תודה לך!

    מליון חוקים לזכור ולשנן פלוס חלק נוסף של מהותי שיש שם שאלות ארוכות לא ברורות והכל בשביל למנוע ממני להיות עו"ד בסוף הדרך, כאשר השקעתי מליוני שעות באקדמיה פלוס התמחות בשכר של עוני.. ובסוף מעיפים אותי לכל הרוחות כאילו אני נטל ולא שווה דבר.

    השב לתגובה
  12. אודי בר
    אודי בר דצמבר 18 2017, 23:25
    בחינות הסמכה

    ד"ר נעמי דדון.
    כל מילה בצבע, מילים כדורבונות,לשון חדה וקולחת.
    אציין כי ניגשתי בפעם השלישית לבחינה וכמות החומר כפי שציינת לא נתפס בשכל הישר.
    במועדים קודמים הצלחתי לקרא קריאה ראשונה במהלך החודש הראשון ללמידה, ואילו הקריאה שניה נעשתה על חצי מהחומר והשאר נקודות חמות, שינון סוגיות מורכבות (כגון מיסוי מקרקעין)ופתירת כל המבחנים וכמובן עדכוני חקיקה ופסיקה.
    עם כל זאת עמדתי קרוב מאוד לציון עובר אך לא צלחתי את הבחינה, וכל זה נעשה בחודשיים בלבד.
    בבחינה במתכונתה החדשה, למדתי 3 וחצי חודשים והספקתי קריאה אחת בלבד, שאותה סיימתי רק 5 ימים לפני הבחינה, בהם מה שנותר לי לעשות זה רק קריאת עדכוני חקיקה ופסיקה ומעט מאוד מבחנים.
    העוול הזה מתמשך וכפי שציינת הוא אמור להיפסק לאלתר.
    יישר כוח על הכתבה הכל כך נכונה בעיתויה הנכון.
    כותב בכאב, מי שסיים את התואר בהצטיינות ועשה את התמחותו בבית משפט.
    עלי והצליחי.

    השב לתגובה
  13. ש. בן חזון
    ש. בן חזון דצמבר 18 2017, 23:38
    חזק מאד! נהניתי לקרוא! היטבת לתאר!

    ד"ר נעמי דדון,
    כל מילה בסלע!
    את אישה אמיצה!
    כל הכבוד לך!
    ה' ישמור אותך,
    תזכי לשפע ברכה והצלחה!

    השב לתגובה
  14. עדן
    עדן דצמבר 18 2017, 23:47
    פועלים נגד המתמחים שיש אלפי סטודנטים בדרך

    נניח והלשכה ( משום מה הטלפון מתקן חשכה חח) נלחם בנו המתמחים אחרי שנים על גבי שנים, לימודים קשים ומאות אלפי שקלים שהושקעו והם ניצחו לא יתנו לנו לעסוק..אבל ! כבר עכשיו יש עוד אלפי סטודנטים בדרך. ידוע לי מכללות שפותחים מסלול כבר בפברואר ללימודי משפטים שזה מכפיל בשנה את הסטודנטים. אותם סטודנטים יכנסו לנעלנו וכך יצטברו אלפים ועוד אלפים.. יבואו לדלת של הלשכה. הלשכה מתעלמת מהסינון הראשוני שעוד שנתיים היא תבין את חומרת הבעיה. שתטפל בכניסה מהמצב הזה מלכתחילה מאשר לפגוע האלה שעברו מסלול ארוך והסתמכו על הבחינה במתכונת הישנה ושינו להם הוסיפו חומר שלא היה בעבר וכל זה לסגור את הגילדה, אבל יש הרבה בדרך שיגיעו בקרוב לדלתות הלשכה.

    השב לתגובה
  15. עו
    עו"ד רו"ח דצמבר 18 2017, 23:47
    תבדקו מה אחוז המעבר באוניברסיטאות

    לעניות דעתי, יש טעות בגישה של "דאגה לסטודנטים". תבדקו מה אחוז המעבר באוניברסיטאות. אם עוברים שם 75% ויותר את הבחינות, סימן שהבחינות סבירות, והאנשים שלומדים במכללות לא עוברים סינון. אם גם באונירסיטאות יש מעבר של פחות מ- 75% אז יש בעיה.

    הרי אף אחד לא מתיימר להכניס לרפואה את מי שמגיע ללמוד במכללות משפטים, אז למה הציבור מריך להענש בקבלת עו"ד ברמה נמוכה?

    אכן זה אכן עניין למל"ג לסגור מוסדות שפחות מ – 50% מבוגריהם עברו את הבחינה.

    אולי זה גם מקים עילה לתביעה כספית נגד המוסד, אבל הציבור לא אמור לשלם את המחיר בקבלת עו"ד ברמה נמוכה.

    השב לתגובה
    • הפרקליטה
      הפרקליטה דצמבר 19 2017, 09:34
      אחוז המעבר לא רלוונטי לטענה לגופה

      עו״ד רו״ח,
      כמו מגיבים מעטים, גם אתה לצערי לא מתייחס לעניין האמיתי. האם יצא לך לראות את המבחן? לפתור אותו?
      באיזו שנה נבחנת? ב- 1980?
      אני בטוחה שחצי מהשאלות של הבחינה לא תוכל לפתור.
      תקרא את תגובות קודמיך- יש צורך בסינון, אבל הוא צריך להיות מחושב ובדרך ראויה.
      בעיניי, עו״ד שמתייחס אך ורק על סטטיסטיקות- הוא לא מקצועי. כעו״ד שאמון על שמירה על זכויות, חובה עליך לבחון נקודות נוספות והיא הפגיעה בחופש העיסוק. דלות מרה היא לערוך השוואות.
      אינך מתייחס לגופם של דברים. קל ונוח ״לברוח״ למקום אחר.

      השב לתגובה
      • עו
        עו"ד רו"ח דצמבר 19 2017, 18:52
        סינון בדרך ראויה

        אכן הדרך הראויה לסינון הוא בבחינות הכניסה לתואר. אבל אז אנשים בוכים "שלא נותנים להם ללמוד משפטים". אז אנשים לומדים משפטים וצריכים לדעת שיש מרחק בין ללמוד משפטים לבין להיות עורך דין. בכל מקרה סטטיסטיקה של אוניברסיטה מלמדת האם המבחן הוא בר פתרון על ידי 75% (או אחוז אחר), מאנשים שהתקבלו ללימודים לאחר סינון, זאת אומרת שאין מדובר במבחן מכשיל (תבדקו כמה עוברים בראיית חשבון ושמאות).

        נ.ב. אני מסכים גם טוען שיש צורך לקנוס מכללות שתלמידיהן לא עוברים את הבחינה בשיעור משמעותי (נניח 50%), כי זה מלמד שלא בוצע סינון בקבלה ללימודים, והלימודים ובעיקר הבחינות לא היו ברמה שמי שאינו נאות, יפרוש במהלך הלימודים ולא יבזבז את זמנו.

        השב לתגובה
    • דינה
      דינה דצמבר 19 2017, 09:54
      הקץ להתעמרות ולעריצות!

      אני מציעה לכותב לגשת ללשכת עורכי הדין ולברר כמה אלפי מכתבי תלונה מגיעים ללשכה נגד עורכי דין אשר התרשלו באופן בוטה בתפקידם.לו הגילדה הדורסנית הייתה פועלת כנגד אותם עורכי דין ומתלה את רישיונם לא הייתה הצפה במקצוע.אלפי עורכי דין מתעמרים בלקוחות והלשכה אינה נוקפת אצבע!
      הלשכה פועלת בניגוד עניינים קיצוני.לא ייתכן שהיא בוחרת שופטים.מנהלת את חיי המתמחים.משפיעה על קשיי הבחינה.ומונעת ממתמחים שעברו גיהנום בהתמחות לא לצלוח את הבחינה.יש לעשות בחינה פרקטית.לבחון כל מתמחה בהתאם לתחום בו התמחה ובו הוא מתעתד לעסוק.זו הבחינה האמיתית!ולא מבחן שינון חומר לא מידתי ואינו נחוץ ביומיום.אין אף גילדה הנוהגת בעריצות כזאת!הגיע הזמן שמבחני הלשכה והטיפול במתמחים יעברו למשרד העבודה ואז נחווה צדק ושוויון הזדמנויות.

      השב לתגובה
    • עו
      עו"ד הכואב את כאב המתמחים דצמבר 27 2017, 22:23
      תגובה לתגובה

      על סמך מה קבעת את שכתבת? האם ראית במו עינך כי זה באמת אחוזי המעבר מהמכללות והאוניברסיטאות? מדוע. הנתונים לגבי ממצאים אלו נמצאים בידי הלשכה ולא מוכנים להוציא אותם החוצא?
      למותר לציין כי הפעם שמחקו להם ציונים וחזרו ושינו את הציון בחלק של הניסוח,את ההמשך אתה מבין ודי לחכימא ברמיזה.

      השב לתגובה
    • ירון
      ירון אוגוסט 05 2018, 05:02
      לדייק בעובדות

      במבחן האחרון נכשלו באופן רישמי 60 אחוז מבוגרי האוניברסיטאות, לשיטתך המלומדת יש לסגור אותן.

      השב לתגובה
  16. מאור בשן
    מאור בשן דצמבר 18 2017, 23:54
    ד"ר דדון - הלוואי שהמושכים בחוטים יקראו את שכתבת

    ד"ר דדון היקרה, כל מילה שלך בסלע. תודה על ההזדהות והתמיכה!!!

    השב לתגובה
  17. רונן שירז
    רונן שירז דצמבר 18 2017, 23:57
    תחושותיי ממבחן דצמבר 17

    הרגע המרגש, אני יושב באולם הבחינה מחשבות רבות מתרוצצות בראשי חמש שנים של השקעה הובילו לרגע המכונן.
    אני מרגיע את עצמי, אתה מוכן ,למדת 3 חודשים ללא הפסקה אין סיכוי שאתה לא מוכן, אני נרגע אוקיי אני מוכן לקרב הייתי באימונים ונלחמתי בגבורה.
    החלק הראשון מגיע, קורא את החלק הראשון "חוות דעת" החלק השני "תביעה בסדר דין מהיר", מדהים! כותב את חוות הדעת ומרגיש בעננים, מושלם, איזה מזל שלמדתי המון את מטלת הכתיבה, כתבתי כל אפשרות והייתי חד. איזה כיף הלוואי שימשיך לי כך. מודה לאל שלמדתי המון. אני מוכן- קדימה מפלצת הלשכה תאכילי אותי במבחנים אני ניצחתי.
    יוצא להפסקה מרגיש גבוה בעשרה סנטימטר ומרוצה מהמבחן.
    חוזרים לאולם- מגיע החלק הדיוני, שאלות מסורבלות, ארוכות ומתישות, ובראש שאלה שרצה כל הזמן "איך לא למדתי את הנושאים האלה?" "איך התקילו אותי? אני בהלם, מסתכל בשעון והוא מתקתק בקצב רצחני אין קורלציה בינו לבין כמות המלל. החלה לחלחל בקרבי ההרגשה אותה מבין כל מתאגרף שמקבל ימנית כהוגן ומתיז את דמו לכל עבר.
    יוצא להפסקה, מסתכל בפניהם של שאר הנבחנים ומזהה הלם, חלק מהנבחנים שזו לא הפעם הראשונה שלהם התיישבו על הרצפה עם מבט מושפל, האסוציאציה הראשונה שעברה במוחי היא שורת מנחמים שעוברת דרכם וממלמלת משתתף בצערך.
    חוזרים לאולם, עברו שעות רבות העייפות הפיזית והנפשית החלה לחלחל בכל חלק בגוף, החלק המהותי הגיע בצורת ספר עב כרס כאילו מחייך אליי וצועק אני חזק ממך, ההרגשה היא של מתאבק שנמצא בפינת הזירה ופוחד מהאדם הענק שנמצא מולו עם מבט חודר ומאיים.
    מתחיל לקרוא את השאלות ומנסה לדמיין את משפחתי מעודדת מהצד וצועקת קדימה רונן תשחק אותה, תוכיח להם, אתה תותח, לא לחינם לא היית איתנו זמן רב….מנסה להתאושש ומתחיל .
    שאלה ראשונה ארוכה ומלחיצה ולאחר מכן אני מבין שעוד אתגעגע להתחלה. השעון ממול צורח לי אין סיכוי שתעמוד בזה,תרים ידיים. השעון שועט קדימה והשאלות כאילו נעצרו בשאלה 9, השאלות ארוכות מסורבלות כאילו נתלשו מתוך להקה של עשרה חברים שצרחו מלל ומישהי ישבה בפינת החדר ועשתה ערבוביה מהמילים.
    אני צורח על עצמי תתרכז ואז מגיעה שאלה על דף שלם, החלופות יותר ארוכות מהשאלות במבחן לדוגמה, ואז הכרוז צורח נוק אאוט.
    אני מרגיש שאני שוכב ומדמם. והבוחנת החביבה צועקת עוד חמש דקות, כאילו מכה בידה על הרצפה וצועקת 3, 2…1.
    אין זמן, תתחיל להמר ובראשי מהדהד קולם של כל הנבחנים מאז שנת 2015 שצועקים כי לשכת עורכי הדין עושים ככל יכולתם להכשיל אותנו ואני בתגובה צועק בתוכי, לי זה לא יקרה אני אלמד אתחדד ואעבור.
    צעקותיו של רן לוסטיגמן מהדהדות ומקבלות הכלה והבנה לרצונו של אפי נווה
    ״פסק דין הוא פסק דין הוא פסק דין״
    הבנתי- בין הלימודים, ההכנה למבחן ובין המבחן אין קשר בין השחקנים לעלילה

    השב לתגובה
    • לי
      לי דצמבר 19 2017, 03:25
      -

      ואוווווו!
      לא יכולתי לתאר יותר ממך בדיוק את מה שהרגשתי מתחילת המבחן ועד סופו!

      השב לתגובה
  18. דן
    דן דצמבר 19 2017, 00:15
    גם שופט בבית משפט עליון לא היה יכול לעבור את המבחן.

    במבחן הדוגמה שהלשכה פרסמה היו 4300 מילים כאשר יש 3 דקות לענות על שאלה ובמבחן האמת היה 7300 מילים משהו לא אנושי.

    השב לתגובה
  19. אוהד
    אוהד דצמבר 19 2017, 02:42
    שלח את עמי

    מבחני הלשכה אינם משקפים דבר, מי שלא יעבור בפעם הראשונה יעבור בשנייה ואם לא אז בשלישית ושינון נוסף של חומר הלימוד לא ישנה דבר לגבי רמתו ואיכותו של עורך הדין. הנפה האמתית (מלשון ניפוי) היא הפרקטיקה בלבד והיא זו שתפריד בין עורכי הדין המתאימים למקצוע והטובים יותר לבין הטובים פחות. בישראל מספר עורכי הדין מהגבוהים בעולם, אך תאמינו או לא – רובם ככולם עובדים בתחום, ביום שיירד הביקוש – יירד ההיצע. מקצוע עריכת הדין הוא לרוב טכני ופקידותי בלבד ואין צורך לייקרו ולהפכו לדבר שאינו (ולמגיב מס' 5 גם אנשים עילגים יכולים לבצעו דיי בקלות). שלשכת עורכי הדין תפסיק להתהדר בנוצות לא לה, שתפוצץ את הבלון העצום שניפחה מעל ראשה ותחזור לגודלה הטבעי – ערימה של פקידים העושים עבודה פקידותית ותו לא. די למיסקונספציה ולתודעה הכוזבת, פסודו תרבות המנסה לייצר את עצמה. הזילות היחיד למקצוע הוא הניסיון להדביק לו גאווה, יוקרה וכבוד כשאלו אינם בקרבתו.

    השב לתגובה
  20. נרקיס
    נרקיס דצמבר 19 2017, 02:43
    ל - 17, הזדהיתי

    השב לתגובה
  21. נעמי דדון
    נעמי דדון דצמבר 19 2017, 04:28
    המשך התייחסות

    דמו בנפשכם ש- 70 אחוז מהסטודנט לרפואה שסיימו 6 שנות לימוד יכשלו במבחני ההסמכה של משרד הבריאות, זה לא יקרה, אחוז הנכשלים של סטודנטים לרפואה שואף לאפס, כי הנושא מטופל מראש ולא בדיעבד וטוב שכך, אחת הסיבות זה מחסור ברופאים.

    השב לתגובה
    • עו
      עו"ד רו"ח דצמבר 19 2017, 08:34
      שיקנסו מכללות שמקבלות סטודנטים ללא קריטריונים

      אם ידאגו לקריטריונים לקבלה, ומכללה תקנס בכפל שכר הלימוד ששילם סטודנט שלא עמד בקריטריונים: "יש על מה לדבר". אם לא הסינון אמור להעשות בשערי המקצוע, וחבל (זה בזבוז אדיר גם למדינה).

      השב לתגובה
    • יצחק דגני
      יצחק דגני דצמבר 19 2017, 13:29
      לנעמי דדון

      ברפואה לא נכשלים במשפטים נכשלים עשרות אחוזים. האם ההשוואה נכונה? לרפואה מתקבלים המוכשרים ביותר. למשפטים, בייחוד למכללות, מתקבלים כמעט כל מי שמוכן לשלם שכר לימוד מופקע. כולל דפ"רים. במכללות משקרים את הסטודנטים שחלקם הגדול קונה אשליה והממזרים של המכללות עושים קופה.

      השב לתגובה
  22. נעמי דדון
    נעמי דדון דצמבר 19 2017, 04:32
    התייחסות לדרישת הסינון, כוחות השוק יסננו

    לכל המסנגרים על מבחני הלשכה, הם לא רבים על פי התגובות למאמר זה, מדוע לפגוע בחופש העיסוק שזהו חוק יסוד, אפשר לתת לכוחות השוק לסנן, עורכי דין נלעגים וכושלים יסוננו על יד שוק העבודה.

    השב לתגובה
    • עו
      עו"ד רו"ח דצמבר 19 2017, 08:36
      טענה קצת מוזרה.

      מעניין שעל רופאים את לא כותבת כך, רק על מי שיכול להכניס אדם למאסר עולם או לגרום לו לאבד את כל רכושו.

      כאמור, מי שהולך למכללה יודע היום מראש שהוא שם את כספו על קרן הצבי.

      שוב, הקריטיריון צריך להיות ציון שבו עברו לפחות 75% מבוגרי האוניברסיטאות.

      השב לתגובה
    • יצחק דגני
      יצחק דגני דצמבר 20 2017, 12:08
      לנעמי דדון

      אין דבר כזה חופש עיסוק ובוודאי לא במקצוע המשפטים. זו אשליה אינטלקטואלית. גם מיעוט המסנגרים על מבחני הלשכה במדיה הזו אינו מהווה קריטריון משמעותי. העניין המרכזי הוא להפחית את מספר הסטודנטים למשפטים ולהעלות את רמתם האישית. כך גם תעלה יוקרת המקצוע שנמצאת כיום בשפל המדרגה לעומת העבר.

      השב לתגובה
  23. לילך
    לילך דצמבר 19 2017, 06:51
    זה לא הוגןןןן

    אלי אתה צודק.
    צריך לסנן את עורכי הדין שכבר בפנים .
    יש מתמחים שהם מוכשרים מאד ולא יכולים לעבור את הבחינה וחבל מאד כי אם הם היו עוברים את הבחינה היו לנו עורכי דין ברמה הרבה יותר גבוה שיש כיום. מישהו בשם אפי נווה חוסם לצערי את הכניסה לטובים ביותר!!!!

    השב לתגובה
  24. אור
    אור דצמבר 19 2017, 06:57
    הגיעו מים עד נפש !!!!

    אין מילים, נעמי את פשוט אלופה מילותייך הטיבו לבטא את תחושותינו הקשות, כדוקטורנט למשפטים אשר ניגש לבחינה זו בפעם הראשונה חייב אני לציין כי תחושותיי קשות ביותר, בראשן רגשי האשמה הקשים אותם אני חש כלפי בני משפחתי בגין תקופה ארוכה של הקרבה קשה ובעבור מה ?!? בעבור אכזבה איומה ומרה !
    די באם אציין דבריה הקצרים של רעייתי, "אני לא מוכנה שתחזור על הסיוט הזה שתנעל את עצמך 12 שעות בלי לאכול ובלי לשתות שתאבד 10 ק"ג ממשקל של 80 ק"ג בגובה 1.87, והיא פשוט צודקת במאה אחוז !!! הגיע העת לחקיקת חוק המשפטנים בישראל, החוק לפיו יוכלו גם משפטנים לעסוק בעבודה משפטית פרופר למעט ייצוג משפטי בבתי משפט, הגיע העת שהמחוקק יושיט את ידו.

    השב לתגובה
  25. לא עורך דין
    לא עורך דין דצמבר 19 2017, 11:43
    למה רק עכשיו נזכרתם

    למה אתם מתעןררים כעת
    לכו על זה בכל הכח

    השב לתגובה
  26. מבין בנושא
    מבין בנושא דצמבר 19 2017, 13:19
    יש כאן פוליטיקה

    שרת המשפטים חבר ללשכה בנודא מינויי השופטים ולכן אף אחד לא נוגע בלשכה למרות הצעדים הלא הגיוניים שלהם.

    השב לתגובה
  27. דן
    דן דצמבר 19 2017, 14:03
    גם שופט עליון לא היה עומד בזמנים של החלק השלישי.

    עשו לנו מבחן שדרש יכולות ניחוש ולא שום דבר מעבר, מבחן לא הוגן ולא הגיוני.

    השב לתגובה
  28. עדנה בליטשטיין
    עדנה בליטשטיין דצמבר 19 2017, 22:47
    שינוי מתבקש

    ברור וניכר חוסר ההגינות וחוסר הצדק ומי שמשלם את המחיר (תרתי משמע) הם הסטודנטים, אז קדימה לשכת עורכי הדין, מתבקש שתובילו שינוי!

    השב לתגובה
  29. עורך דין
    עורך דין דצמבר 20 2017, 12:37
    שאלה נוקבת

    מי בוחר את הלשכה? עורכי הדין. אם הם חושבים שעשו להם עוול בבחינה שלהם, מדוע הם תומכים בהמשך העוול? אולי ההסבר שאתם מביאים איננו מדוייק?

    השב לתגובה
    • עו
      עו"ד הכואב את כאב המתמחים דצמבר 27 2017, 22:28
      תגובה לתגובה

      למתמחים כרגע, מדגיש כרגע אין זכות בחירה, מן הראוי שיהיה להם מיום תחילת התמחותם, שהרי מיום זה הם נתונים למרות הלשכה, ואז נראה האם המבחנים יהיו קשים או יהיו סבירים, כך שמי שלמד יעבור את הבחינה.
      ביום שזה יהיה מישהו יחשוש לאבד את מעמדו.

      השב לתגובה
  30. ישראלי ניסים
    ישראלי ניסים דצמבר 20 2017, 14:11
    חלוקה לא שווה

    נעמי את צודקת בהחלט. חברי עורך דין ידוע מתל אביב צייר לי ריבוע על דף נייר וחילק אותו לשני חלקים ממש לא שווים. וכך אמר, אוכלוסיית עורכי הדין מתחלקת לשני חלקים החלק הגדול מאוד אלו שאין להם מה לאכול וחלק הקטן מאוד אלו עורכי הדין שאין להם זמן לאכול. אלו שאין להם זמן לאכול דואגים להגדיל את החלק של אלו שלא יהיה להם מה לאכול. חייבים לשנות את השיטה כי זה בלתי נסבל. אני בטוח שיש לא מעט חברים בלשכת עורכי הדין שימצאו את השיטה האופטימלית. בהצלחה.

    השב לתגובה
  31. הגר גורמן
    הגר גורמן דצמבר 21 2017, 05:41
    נעמי, תודה שהצפת את ננושא

    הרבה חושבים כמוך אך מפחדים מהלשכה

    השב לתגובה
  32. גיל דבורה
    גיל דבורה דצמבר 21 2017, 23:48
    יעקב צור 25 ירושלים

    אם מטרת המבחנים היא להכשיל את הסטודנטים אין ספק שהצלחתם מעל המשוער. מאחר ואני משוכנעת שזו לא המטרה מבחני הלשכה צריכים לעבור בדיקה מחודשת ולהיות הוגנים יותר.

    השב לתגובה
  33. חנוך שטורם
    חנוך שטורם דצמבר 22 2017, 14:30
    להמשיך לכתוב ולמחות

    מאמרים, כתבות, טוקבקים, שיתופים. לעשות רעש ברשת. זה יעזור אם נגיע למסה קריטית.

    השב לתגובה
  34. ספיר
    ספיר דצמבר 22 2017, 15:01
    צודקת לחלוטין

    מצד אחד אכן חייבים להעלות את רמה ההסמכה של עורכי הדין, ובהסמכה אני מתכוונת הן ללימודים והן למבחני הלשכה. השוק מוצף בעורכי דין, ואם הם לא מבינים לבד שעדיף להם לגשת לעיסוק אחר, עדיף שהאקדמיה תעשה זאת. מהצד השני ללא ספק יש הגזמה בעניין מבחני הלשכה. הם אינם מדד לעורך דין מקצועי או טוב, אלא מדד לזיכרון וזריזות.
    לסיום, הרגולטור אינו ממלא את תפקידו כראוי, וזה לא רק בתחום הזה.

    נעמי אין כמוך!

    השב לתגובה
  35. סוזי קונינסקי
    סוזי קונינסקי דצמבר 27 2017, 22:20
    תודה!

    שלום ד״ר.
    חייבת לציין שהתרגשתי מאוד לקרוא את דעתך בנושא ״מבחני לשכת עורכי הדין״… תודה לך.

    השב לתגובה
  36. ליזי
    ליזי דצמבר 27 2017, 23:17
    פגמים חמורים ואף מעשה נגוע בפלילים

    ד"ר נעמי דדון… קראתי ומזדהה עם כל מילה.
    נעלמו מעיניכם ומעינינו עובדה חשובה ואפילו חמורה למדי בעיניי… ל"אוחז בהדק" היתה שליטה אסורה… כגון הטיית אחוז הנכנסים בשערי הלשכה… מחיקת ציונים ו"תיקונם" כלפי מטה באופן כזה שהכריע את שאלת מעבר הבחינה… עוד יותר מוזר… שהבוחנים טעו בעשרות אם לא למעלה מכך… בציון שניתן… ותמיד "תיקון" כלפי מטה… ועוד יותר מוזר… שהם "טעו" דווקא בכתבי הטענות של בוגרי המכללות… בימים אלו מוגשים תלונות במשטרה על הונאה ומרמה…
    סוגיה נוספת… בבחינה רווית הפגמים… נשאלו 45% שאלות איזוטריות בחלק הדיוני… כשבעבר עמד על 7% בלבד…
    שמחתי לדעת שמשנים את מתכונת הבחינה והוסיפו את הדין המהותי שהיה אמור להפריך לכאורה את טענת ה "שינון כמו תוכי"… אך גם כך הרהיבה עוז הוועדה הבוחנת ויצרה מכשול של מרכיב זמן… שאלות ארוכת ב 73% יותר מה שאיפשר לענות רק על מחצית השאלות במרכיב זה… שלא לדבר על לגשת לחקיקה שהונחה לפני הנבחנים אך מפאת פרק זמן הקריאה של הקייסים העמומים והמבלבלים… נותר ספר החקיקה כאבן שאין לה הופכין וכל שנותר לנבחנים להמר ולהשחיר משבצות בתקווה שאולי קלעו נכון…
    לו נבחו היה צריך לנסח קייסים ברמה הירודה העמומה והרדודה… היה הנבחן מקבל 0 בניסוח…
    בבחינה זו נפלו כל כל הרבה כשלים … לא כל שכן מעשה הגובל בפלילים של זיוך תוצאת בחינה וכל זאת כדי ליצור הטייה ומניעה מכוונת בכניסה לשערי המקצוע… כך שהפעם לא נוכל לעבור על סדר היום במעללי לשכת עורכי הדין ובכללם הוועדה הבוחנת…

    השב לתגובה
  37. סטודנט
    סטודנט דצמבר 30 2017, 22:11
    בסיכון להיכשל גם כן

    הבעיה במבחן (ובמבחנים אחרים) פשוטה – התבססות על זיכרון.
    גם אדיוט גמור יכול לשנן ולזכור, אבל לא ידע ליישם.

    עו"ד טוב וחכם יתכן שיתקשה לזכור כמויות של חומר, יכשל במבחן.

    לראייה, אדיוטים רבים שהוציאו רישיון עריכת דין.
    כך שהמבחן לא משיג את מטרתו.

    השב לתגובה
  38. תמי
    תמי דצמבר 31 2017, 11:00
    נכון

    מילים כדורבנות, הלוואי שבעקבות מאמר חשוב זה, דברים יישתנו לטובה

    השב לתגובה
  39. טטיאנה
    טטיאנה ינואר 27 2018, 12:27
    את צודקת לגמרי

    אבל היה רעש צעקות ולא עבר הרבה זמן ופתאום שקט וכולם שכחו והלשכה יכולה להמשיך בעוול?

    השב לתגובה
  40. עוזי
    עוזי מרץ 22 2018, 08:20
    המבחן משקף את הידע

    אין מה לעשות. יש אנשים שמגיעים ממכללות ולרוב המכריע, הם פשוט פחות טובים. זה מה שהופך את אחוז הכישלון לכלכך גבוה

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בחוק ומשפט

יתר המאמרים במדור