JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

אורן חזן עף מהכנסת

מצביעי פריימריס הליכוד מנעו חרפה גדולה

אורן חזן עף מהכנסת אורן חזן צילום: יאיר ליברמן he.wikipedia.org
פברואר 06
15:00 2019

אורן חזן הורחק מהמקומות הריאליים של הליכוד בכנסת, וזו חדשה מרנינה. היא נזקפת לזכות ההיגיון הקולקטיבי של המצביעים, אבל יותר מכול היא מכה למי שמנסה לבנות עצמו על תקשורת וגימיקים. אי בחירתו נוגד את ההנחה הרווחת שאנו שטחיים ולא מעמיקים עד כדי כך שמי שהופך את כל חייו לתכנית ריאליטי הוא הפופולרי החדש.

איש מחברי הכנסת שאינו שר לא זכה לחשיפה דומה. התקשורת הייתה בטוחה שהוא מוסיף לה רייטינג ושמרה עליו מכל משמר. כל פרובוקציה שלו זכתה להתייחסות לא בלתי אוהדת. הוא כאילו מכר את היותו איש העם – הוא מבטא אותו, הוא אהוב עליו.

רק אמש שמעתי אותו אומר שלא יתפלא אם ייכלל בעשיריה הפותחת, והנה מסתבר שזו הייתה הערכה שגויה בתכלית. הייתי שמח עם מירי רגב הייתה מתלווה אליו – אותה רמה ואותם גימיקים. אבל כשרה היא יצרה אצל חלק מהמתפקדים תחושה של עשייה חברתית אמיתית, אף שאין לה כיסוי במציאות, ואולי גם הגנתם הצווחנית על שרה ובנימין נתניהו שירתה אותה. הייתי אומר שמתפקדי הליכוד עשו חצי עבודה, אבל גם בכך תרמו למימד הציבורי של הכנסת.

אני וגדעון סער רחוקים מאוד בתפיסת עולמנו. כיבדתי אותו על כישוריו אבל לא אהבתי את הימניות העבשה שהקרין. עמידתו מול נתניהו ערב הפריימריס זקוקה לעידוד. יום לפני המועד החשוב לו כל כך הוא הופיע והאשים את ראש הממשלה בדברי כזב – לא פחות. הוא לקח את הסיכון ועימו את הקופה הפוליטית. כל הכבוד!

גם אורן חזן וגם מירי רגב הסבו נזקים כבדים לאקלים הציבורי, אבל איש מהם לא מרעיל את האווירה במדינה כמו בנימין נתניהו. אין כל דימיון בינם לבינו. הוא איש מלא כישורים וחוכמה. אך יחסיו עם האמת מעולם לא היו הדוקים. קשה להבין את ההסתה שהוא מסית ציבור שלם כנגד מערכת המשפט, שהרי השניים שאחראים להפללתו הם בני ברית פוליטיים שלו והוא שהביא למינויים: מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך – מתנחל דתי שנתניהו הועיד לו תפקיד רם לאחר שיסיים כהונתו, והיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, שהוא איש חצרו הקרובה.

בנימין נתניהו יבוא למשפט הציבור וגם למשפט בעבירות שנחשפו. לדעתי, תחת כל שלטון במדינה נוכל להתנהל בכלים דמוקרטים מוכרים. נתניהו הוא מכשול אתי ומוסרי שמגלגל את המדינה למערכה שאף ראש ממשלה לא צריך לייחל לה.

אבל כל הביקורת שהצגתי לא תוכל לסתור את ההערכה למתפקדי הליכוד שהפסיקו את כהונת אורן חזן בכנסת.

על המחבר / המחברת

עוזי ברעם

עוזי ברעם

עורך מדור: פוליטיקה. לשעבר חבר כנסת, שר התיירות ושר הפנים. הרצה באקדמיה. כתב את הרומן "אין אהבה בעיר". כיום יועץ אסטרטגי, יו"ר של חברת קלאב 50 ותיאטרון בית ליסין. כותב מאמרים בעיתונות, פרשן פוליטי במשדרי רדיו וטלוויזיה וחבר בדירקטוריונים שונים.

18 תגובות

  1. טל לוי
    טל לוי פברואר 06 2019, 18:27
    הליכוב ניקה משורותיו

    כמה כשלונות מבזים והקים רשימה מכובדת.

    השב לתגובה
  2. נטע גונן
    נטע גונן פברואר 06 2019, 22:17
    ליבי עם איוב קרע

    איך עבדו עלי
    שר!!!!!

    השב לתגובה
  3. יצחק דגני
    יצחק דגני פברואר 07 2019, 00:31
    לעוזי ברעם היקר

    אכן אורן חזן הניאנדרטל סולק מהכנסת. אולם זה בשולי הדברים. בלב העניין היא מפלגת העבודה. חבורת נפלים מהליכוד – גבאי,ציפי, יואל חסון השתלטו על המפלגה והביאו עליה כלייה. חיים רמון טוען במאמר שכתב היום שלמעשה לאבי גבאי אין כל הבנה פוליטית. במילים אחרות הוא סתום בלחץ. אני מסכים עם חיים. את התוצאות רואים בשטח. אגב – האשמה הישירה בכל ההתרסקות הזו היא שלי יחימוביץ'. היא גרמה לבחירת גהאי ליו"ר המפלגה בשל רצונה לנקום בהרצוג. והנה לפנינו התוצאה.

    השב לתגובה
  4. לידיה
    לידיה פברואר 07 2019, 12:19
    אוי לנו

    חבל שלא סלקו גם את מירי רגב

    השב לתגובה
  5. בלי
    בלי פברואר 07 2019, 13:38
    תראו איך שותקים כל אלה שמתפקדי הליכוד

    העיפו מהכנסת. אף מילה. בהלם? מצפים לשיבוץ במסגרת השיריונים של ביבי?

    השב לתגובה
  6. שפיטה
    שפיטה פברואר 08 2019, 20:55
    כעת הליכוניקים החדשים

    כבר לוקחים קרדיט לעצמם על העפת אורן חזן

    השב לתגובה
    • עוזי ברעם
      עוזי ברעם פברואר 09 2019, 10:20
      הליכודניקים החדשים

      הליכודניקים החדשים תופעה פסולה בעיני אם אתה ליכודניק לך לליכוד אטם אתה רוצה להוריד את הליכוד לך למפלגה אחרת. יתכן שינוי מבפנים כאשר מקבלים את כללי המשחק. הם הורידו את חזן אבל הם רוצים להפיל את ביבי זה לא הולך ביחד

      השב לתגובה
  7. עמנואל זקס
    עמנואל זקס פברואר 09 2019, 13:36
    אורן המתוק עף אבל טרם נחת

    יש לי הרגשה שעוד צפויות הפתעות

    השב לתגובה
  8. ליכודניק
    ליכודניק פברואר 09 2019, 19:17
    אצלנו דמוקרטיה

    מה מפתיע אותכם?

    השב לתגובה
  9. מירית
    מירית פברואר 10 2019, 06:49
    וטוב שכך

    ברוך שפטרנו

    השב לתגובה
  10. מנשה פ.
    מנשה פ. פברואר 10 2019, 09:28
    ויש חרפה יותר גדולה שמנעו הליכודניקים

    דוד שרן מומלץ נתניהו החשוד בעבירות חמורות בפרשת הצוללות. איך זה עובר כמעט בשתיקה?

    השב לתגובה
  11. אזרח וותיק
    אזרח וותיק פברואר 10 2019, 11:31
    ונאמר אמן

    אמן

    השב לתגובה
  12. חח.
    חח. פברואר 11 2019, 07:20
    הראיונות עם חזן אחרי שנפלט

    רק מעידים על המבוכה שלו. התחיל לתקוף את ביבי. סימן שהכל אבוד לו.

    השב לתגובה
  13. שלומית נורמן
    שלומית נורמן פברואר 11 2019, 15:56
    נקווה שזה סימן לבאות

    שהעם רוצה אנשים ראויים

    השב לתגובה
  14. נ.
    נ. פברואר 13 2019, 17:45
    כלל לא בטוח שלא ניראה אותו

    בכנסת במסגרת זו או אחרת.

    השב לתגובה
  15. אורי שנהב
    אורי שנהב פברואר 19 2019, 22:30
    הוא מספיק טיפש להאמין

    שיעבור את אחוז החסימה

    השב לתגובה
  16. א.
    א. פברואר 23 2019, 12:16
    העובדה שהוא מאמין שיעביר את מפלגתו

    החדשה את אחוז החסימה מוכיחה כמה הוא לא רציני.

    השב לתגובה
  17. שמעון בסר
    שמעון בסר פברואר 24 2019, 11:13
    ובמקום הליצן נכנסו מסוכנים יותר

    בן גביר ולהקתו

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בפוליטיקה

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!