JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

דרוש ראש ממשלה אחר

בעקבות דברי הנגבי: "השמאל גרוע מהימין הקיצוני"

דרוש ראש ממשלה אחר צחי הנגבי צילום: איציק אדרי he.wikipedia.org
אוגוסט 01
11:30 2019

במהלך הקריירה הפוליטית שלו היה צחי הנגבי חבר במפלגת "קדימה". הוא היה מתון בעמדתו המדינית וביטא זאת לא אחת גם בשיחות בינינו. אבל השבוע אמר הנגבי שהימין הקיצוני – קרי פליטי כהנא – טוב מהשמאל.

זו לא אמירה שהנגבי הגה בעצמו. נתניהו, אסטרטג הקמפיין, שלח אותו לומר זאת הואיל והוא חייב הכשר לצעדיו המבישים בחיבור יורשי כהנא לימין הלגיטימי.

בן גביר ומרזל הם מורסה בגופה האזרחי של מדינת ישראל. הם, המאמינים בהסתה כדרך, האבות המייסדים של תג מחיר והמגינים על דרך זו בכל זירה, טובים מהשמאל?

צחי הנגבי שוכח (או לא) שה"שמאל" בכינויו הבזוי של נתניהו הוא כל מי שלא איתו. כלומר, בן גביר עדיף על אשכנזי ומרזל על עומר בר-לב, שניהם גיבורי ישראל איש איש בזירתו.

נתניהו הוא ראש הממשלה שמכהן במשך התקופה הארוכה ביותר (במצטבר) בתפקיד מאז קום המדינה .הוא גם ראש הממשלה הראשון שמכתים את מערכות המשפט בישראל. מעמדת נאשם הוא עורך זיווגים וחיבורים רק כדי לקדם את חסינותו.

ה"שמאל" שמתאר נתניהו איננו שמאל אמיתי, הוא זנח חלק מעקרונות ההסדר. אבל הוא מוקצה בפי נתניהו בשל רצונו להוריד אותו מכיסאו כראש ממשלה. במלחמתו בשמאל באמצעי התקשורת לא תראו שימוש ברגב ואמסלם, נתניהו צריך דובר אמין יותר, כמו למשל אבי דיכטר, שביודעין מוכר נשמתו למולך, וכמו צחי הנגבי שמתינותו ב"קדימה" יכולה אולי לקרוץ לבוחרים מתונים.

אין ספק שנתניהו זוכה לתמיכה גם בשל הישגיו ובשל תמונת העולם שהשתנתה, אבל אסור, ממש אסור, לבחור בו שוב. הוא אבי ההרס והפילוג בעם, הזורע שנאה תוך שימוש בשקרים אין סוף שהוא פולט במבט זחוח.

ייתכן שהימין יוכל להרכיב ממשלה, ייתכן שיהיה הכרח להקים ממשלה רחבה עם שתי המפלגות המובילות. בשני המקרים דרוש ראש ממשלה אחר שיפיץ חומר מטהר לכל רוחבה של החברה הישראלית בלי הבדל מין וגזע.

על המחבר / המחברת

עוזי ברעם

עוזי ברעם

עורך מדור: פוליטיקה. לשעבר חבר כנסת, שר התיירות ושר הפנים. הרצה באקדמיה. כתב את הרומן "אין אהבה בעיר". כיום יועץ אסטרטגי, יו"ר של חברת קלאב 50 ותיאטרון בית ליסין. כותב מאמרים בעיתונות, פרשן פוליטי במשדרי רדיו וטלוויזיה וחבר בדירקטוריונים שונים.

23 תגובות

  1. רינה נתן
    רינה נתן אוגוסט 01 2019, 13:12
    איך יכול להיות שהמילה שמאל הפכה לקללה

    מה לא בסדר בלהאמין בשמאל. למה ימין לגיטימי ושמאל לא. השתגענו.

    השב לתגובה
    • עוזי ברעם
      עוזי ברעם אוגוסט 01 2019, 14:53
      ביבי נותן לגיטימציה למי שבושה לשבת במחיצתו

      אין כל בעייה להאמין בשמאל אני איש שמאל ציוני פי אלף נאמן לערכי המדינה מהכהניסטים. אבל יש רבים שהם אנשי מרכז לגיטימיים ומתויגים כשמאל. אבל אין להרתע מתיוגים. הבעיה היא לא zאת אלא הלגיטימציה ליסודות שאין להם דבר עם הדמוקרטיה ועם הציונות. ביבי יודע שהוא מכתים עצמו בצעדיו ולכן הוא שולח מרואיינים להסביר את הסטייה

      השב לתגובה
  2. דרור
    דרור אוגוסט 01 2019, 13:35
    ברעם צודק אין מועד ב

    דווקא בימים של בין המיצרים חתום ראש הממשלה על שנאה שלא זוכר כדוגמתה
    הכל מותר וכמה שיותר חד וחריף יותר טוב
    ברעם צודק הגיע הזמן להחליף את רוהמ ולו רק בשל הסיכוי לאוירה אזרחית אחרת

    השב לתגובה
  3. שמחה
    שמחה אוגוסט 01 2019, 13:46
    מתרבים מלחכי פנכה סביב נתניהו

    צודק עוזי ברעם בביקורת הנוקבת שלו. אכן, מספרם של מלחכי הפנכה סביב נתניהו גדל,והופך לתופעה אופיינית במשטרים טוטליטאריים,שבהם הצדקה גורפת של כל אמירה של השליט , מופרכת ככל שתהיה, זוכה לתשואות של המלחכים. נתניהו, מנסה להפוך את השמאל לאויב העם, כאשר כל מי שאינו מסכים עם דעותיו, גם אם הוא איש מרכז או ימין כמו איווט ליברמן, מתויג מיד כשמאלן מסוכן.מהלכים כאלה המתרחשים חדשות לבקרים יוצרים פירוד מסוכן וניתן להגדירם כהסתה לכל דבר.

    השב לתגובה
  4. חנה גולדמן
    חנה גולדמן אוגוסט 01 2019, 20:23
    שכחתם את הנגבי הקיצוני

    מפינוי עזה?

    השב לתגובה
    • לגב' חנה גולדמן
      לגב' חנה גולדמן אוגוסט 02 2019, 10:51
      צחי הנגבי

      לא שכחנו. התפוח נפל קרוב מאד לעץ. קיצוני, רע לב, קשקשן, "נסיך דה לה שמאטע". שישמור אותנו האל מאנשים כאלה.

      השב לתגובה
  5. לעוזי ולכל המגיבים
    לעוזי ולכל המגיבים אוגוסט 02 2019, 00:41
    עובדות החיים

    בבחירות לכנסת ה- 21 העבודה (נניח שהיא שמאל) ומר"צ קיבלו ביחד 10 מנדטים. דהיינו מתוך 120 ח"כים כוחו של השמאל הוא בערך 8% מהמצביעים לכנסת. זה הוא נתון הבטל בשישים. אם זאת תוצאה של "ההשמצות" של נתניהו ומלחכי הפנכה שסביבו – הרי שנתניהו הוא גאון פוליטי. אבל האמת היא שהוא איננו גאון פוליטי. המציאות של ישראל ומה שמתחולל מסביבה היא הנותנת. הציבור בגדול מבין זאת.
    תתחילו להפנים את עובדות החיים.

    השב לתגובה
  6. גדעון שניר
    גדעון שניר אוגוסט 02 2019, 18:01
    בין שמאל לימין

    אינני מאלו הקונים את דברי ההבל של נתניהו לפיו כול מי שנגדו- הוא "שמאל" (אפילו ליברמן למשל…), כמו שאני לא קונה שכול מי שמתגורר מעבר לקו הירוק הוא "מתנחבל", הראוי לחרם ונידוי תרבותי וכלכלי. בהיבט הזה שני הצדדים, במיוחד זה של עוזי ברעם, שהתחיל בהחרמה- אשמים בזילות השיח הפוליטי באותה מידה.
    "שמאל" מבחינתי היא אותה קבוצת אנשים בעלי עמדות ומעש שלדעתי פוגעים באינטרס הלאומי (אף שהם חושבים בדיוק ההיפך). אין כאן אפשרות לפתח את כול התזה אלא להציג כמה דוגמאות לסבר את האוזן:

    1.במצבה הגיאופוליטי המיוחד של ישראל במזרח התיכון, עמדות בסגנון של צ'מברלין (אם רק נרצה/נפייס את התקפן אולי יניח לנו) הם "שמאל", והעמדות בסגנון צ'רצ'יל (ריצוי התוקפן רק מגבירים את תביעותיו) הם "ימין".

    2. כול הנכשלים לקדם את תפיסת עולמם המדינית בתוכנו, ופונים לגייס את עזרתם של קהילות בין לאומיות מוטות נגד ישראל (והיהודים בכללם) עי תמיכה ועידוד להחרים את ישראל בעולם,

    3. המקימים ומצטרפים לארגונים הפועלים בכסות מזויפת של "זכויות אדם" כמו "בצלם, נשים -למען, רופאים- למען", ומגדילים לעשות חברי "שוברים שתיקה" השותפים הפעילים של BDS. הנעשית ברובה באמצעות במימון זר ושליחים אקדמאים ישראלים המנאצים ומסיתים נגד ישראל בקמפוסים באוניברסיטאות עולם.

    4.שמאל הם אותם אנשים המאמצים לליבם את המניפולציות הריגשיות שעושים לנו הפלסטינאים ב האשמה עצמית בכול דבר רע המתרחש באזורינו ("נכבה", פליטים) וכו, כאילו העולם הערבי לא יזם ויצא למלחמת השמד נגד ישראל, וגרוע מכך מקבלים כ"עובדה" ומהדהדים עלילות דם שטניות כוזבות (רוצחי ילדים, טיהור אתני).

    5. שמאל הם אלו המשווים את חיילי צהל לנאצים, מהלכים אימים כאילו קץ הדמוקרטיה, הפשיזם והגזענות פשו בעם. כאילו כול מי שהוא נגד החפצים ופועלים להשמדתו – עושה אותו ל-"פשיטגזען"…

    6. אלה המתבשמים ממפגשיהם עם הראיס מרמאללה (באנגלית כמובן) תוך התעלמות מההסתות והשקרים (בערבית), והמאשימים באופן אוטומטי את ישראל בכול פורענות המתרחשת עלינו בארץ ובעולם,
    (רשימה חלקית).

    אינני מאשים את השמאל באופן גורף שמעשיו בזדון (למעט האקדמאים ושוברים שתיקה שמעשיהם מחליאים אותי). אדרבא, מתאים לי להזדהות עם תפיסת עולמם החברתית. אך במה שנוגע לביטחון מדינת היהודים- איננו יכולים להרשות לעצמינו אפילו למצמץ, או להפקיר את עתיד ילדינו.

    לגבי הערתו של הנגבי (שלא שמעתי אותה): אם התכוון לאמר שמבחינתו השהשואפים ל"מדינת כול אזרחיה", הם גרועים מהשואפים ל"מלכות מדינת היהודים"- אז אפשר להבין אותו, גם מבלי להסכים, ולפחות לחשוב על כך.

    גם אין בביקורתי זו כדי לנקות את הימין מחוליו שלו (ויש לא מעט). אבל לפחות הוא חף מצביעות.

    השב לתגובה
    • עוזי ברעם
      עוזי ברעם אוגוסט 03 2019, 12:44
      עוד דקלום אחד

      גדעון שניר לא מתווכח עם מאמרי יש לו מאמר מוכן לכל עת לכן תגובותיו עומדות לכשעצמן אין להם דבר עם מאמרי ולא רק עם זה.

      השב לתגובה
      • גדעון שניר
        גדעון שניר אוגוסט 03 2019, 23:45
        החשיפה קשה לעיתים

        התייחסותי התמקדה הפעם רק בנושא העיקרי בו פתחת והיא ביקורתך לדברי צחי הנגבי מדוע לדעתו הימין הקיצוני עדיף על פני השמאל הקיצוני. בעוד שאתה הרחבת לגבי מגרעות הימין (שאגב-אני מסכים איתם), העדפתי למען האיזון לפרט את מגרעות השמאל הקיצוני (עם דוגמאות לסבר את האוזן), שמובן מדוע אתה בוחר להמעיט מהם. ומכאן גם מובנת חוסר הנחת האופיינית שלך מתשובתי. אותה הותרת כתמיד ללא מענה עניני.

        השב לתגובה
        • עוזי ברעם
          עוזי ברעם אוגוסט 04 2019, 13:33
          מי השמאלנים אודותם דבר?

          צחי הנגבי לא דבר על השמאל הקיצוני לך נוח להתחפר בתוכו. השמאל שהוא כוון אליו הוא כל מי שאיננו נתניהו והוא לא בימין.גנץ.אשכנזי.עומר ברלב. עמיר פרץ.אהוד ברק.אולי אפילו…ליברמן.על כך כתבתי שאתה לא מתווכח אתה מוציא את הדקלום שחברת ועונה למאמרים

          השב לתגובה
          • גדעון שניר
            גדעון שניר אוגוסט 04 2019, 21:44
            לעבור לדיון במהות

            הבנתי את טיעונך, ואשיב כך:
            אם קראת את תגובותיי עד כה, וודאי הבנת כבר שאני בעד ממשלת אחדות והפרדה מהפלסטינאים, שהיא עמדת המרכז. אבל מה שאני קורא ומשתמע ממאמרך שלך הוא הדקלום (לשיטתך..) של השמאל שאתה מייצג, אותה המנטרה האוטומטית החוזרת בלופ אין סופי של "רק לא ביבי". שמילבדה אין שום מהות. מול המנטרה הזו אני מגיב בהצבת מראה לחשוף את צביעות השמאל. אם אתה טוען שהשמאל שאתה מייצג הוא משהו שונה מהגדרתי המפורטת למדי מהו "השמאל הקיצוני" – אזי יש טעם לביקורת שלך, ו/או הסתייגות מהשמאל שאני מתאר.

            יהיה מעניין לשמוע פעם את דעתך על תוכן "הדיקלום" שלי, מלבד נימת הזלזול ופסילתו כדרך להתחמק מכך, רק כי הנושא בעייתי ומאד לא נוח לך, כך מסתבר.
            לסיום, הסיבה שאני מתייחס למאמריך באריכות רבה (ולא מניח לך) היא ההערכה לפועלך ותרומתך רב השנים בעיצוב המדיניות הלאומית, שיש לי לגביה הסכמה יחד עם מחלוקת עם חלקים ממנה.

            השב לתגובה
  7. נ
    נ"ס אוגוסט 02 2019, 18:53
    נתניהו מקיף עצמו תמיד באומרי הן

    שיגידו בעל פה מה שהוא מכתיב בלי להפעיל שום שיקול דעת שלהם. כל הסובבים אותו כולל השרים הם בדיוק כאלה.

    השב לתגובה
  8. עמוס אריכא
    עמוס אריכא אוגוסט 03 2019, 00:16
    רשימה נדירה על גבול קינה

    רשימה זאת של עוזי ברעם היא מהחדות והמושחזות ביותר מבין אלה הממוקדות בנתניהו, בסביבתו, ובשחיתות המסואבת שלהם שאין לה תחתית. יחד עם זאת צריך לחזור ולהדגיש כי העם היושב בציון הפך עורו והחליף חברברותיו. אכן עצוב. כואב. אבל מהרסינו עדיין כאן ויתכן כי ההיסטוריה הדורסנית חוזרת על עצמה…

    השב לתגובה
  9. מנחם ברש
    מנחם ברש אוגוסט 03 2019, 12:47
    הרי ברור שבלי הליכוד לא יכולה לקום ממשלה

    באופן מעשי לא בתיאוריה
    אז אם כך כוונתו של ברעם לממשלה עם ליכוד ובלי ביבי
    אני בעד

    השב לתגובה
  10. מ.
    מ. אוגוסט 04 2019, 12:09
    דבר אחד שאי אפשר להגיד על צחי הנגבי

    שהוא צח

    השב לתגובה
  11. שילה ברוך
    שילה ברוך אוגוסט 04 2019, 14:04
    השאלה הגדולה כמה בעם מסכימים

    עם דעתך על הצורך להחליף

    השב לתגובה
  12. אבינעם י.
    אבינעם י. אוגוסט 04 2019, 14:19
    חשוב להחליף

    ואפילו בליכוד מתחילים להבין סאת ולכן כעת נתניהו רוצה להחתים אותם על התחייבות

    השב לתגובה
  13. ע.
    ע. אוגוסט 05 2019, 12:30
    על מה הוויכוח?

    מר ברעם סבור שהנגבי פשוט שופר מתודרך וכי המתדרך ביבי לא ראוי להיות ראש ממשלה. זכותו לחשוב כך. כמו שזכות המערערים לחשוב אחרת. זכות שנתונה לכל אחד.

    השב לתגובה
  14. הגר פלס
    הגר פלס אוגוסט 06 2019, 11:01
    אין נהפכה המילה שמאל למילת גנאי

    מה קורה פה

    השב לתגובה
    • גדעון שניר
      גדעון שניר אוגוסט 11 2019, 10:01
      יש לכך תשובה

      הגר, בדיוק למען שאלתך החשובה – אני ממליץ לקרוא את תגובתי למאמר
      ואשמח אם תואילי להביע דעתך בנושא שמישום מה "לא מעניין" את אנשי השמאל

      השב לתגובה
  15. בר סיני
    בר סיני אוגוסט 10 2019, 14:19
    ככל שחולפות השנים

    וככל שהוא מקבל תפקידים סןפר שוליים, הוא נהיה יותר דבק בתמיכתו בראש הממשלה ופחות משכנע.

    השב לתגובה
  16. מ
    מ"ד אוגוסט 12 2019, 14:45
    אני חושב שהימין גרוע

    אני חושב שהשמאל גרוע
    אני חושב שהמרכז גרוע
    אני חושב שהדתיים גרועים
    אני חושב שהחילונים גרועים
    בקיצור כולנו גרועים
    מאד

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בפוליטיקה

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!