JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

על המצלמות

שלטון ללא מעצורים

על המצלמות עוזי ברעם
ספטמבר 10
11:24 2019

הבחירות לא נערכות על השחיתויות של נתניהו בלבד. אלו יובאו בסופו של דבר לערכאות. לא כי השחיתויות אינן קיימות, אלא כי הן מתגמדות בפני שחיתות הממלכה-שלטון.

"למה שלא יהיו מצלמות בקלפיות? בכל חנות יש מצלמה", טוען המשחית הגדול. נכון, לא יכולה להיות טענה אמיתית נגד שימוש של גוף ממלכתי, כמו ועדת הבחירות או משטרת ישראל, במצלמות. אבל ביבי רצה רק דבר אחד: למלא כל קלפי במגזר הערבי במצלמות, להקשות על המחכים בתור ולמנוע מאנשים להצביע. אם המצלמות הן צורך חיוני, מדוע עלה העניין רק ימים ספורים לפני הבחירות? מדוע רק כשהחבל מתהדק סביב הצוואר מוציאים את נשק יום הדין?

כאשר הצעתו המביישת של נתניהו לא אושרה, הוא מיד צירף את ליברמן לעודה. הוא יודע שליברמן יריב קשה לערביי ישראל, אבל אם ליברמן חושב שחוק המצלמות כוונתו לספק עוד ספין לביבי – בעיני השליט מרוט העצבים הוא הופך לשמאלן מסוכן.

מילא ביבי, שמינה מבקר מדינה מסורס, שביזה את יושב ראש ועדת הבחירות, שהוא שופט עליון, שגיחך לעומת עמדתו הברורה של היועץ המשפטי וביטל כלא הייתה את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הכנסת. אבל אדלשטיין? יושב ראש הכנסת התגלה בקלונו, שהרי חוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת הושלכה לפתחו והוא לא העז לעשות דבר כמתחייב מתפקידו.

סיכום שבוע הולם ייאמר כך: בני בגין, אחת מאושיות הליכוד – גם היסטורית – לא יצביע ליכוד. ואילו חבר הכנסת מיקי זוהר מעלה את שבחו של הגזע היהודי. זוכרים?

על המחבר / המחברת

עוזי ברעם

עוזי ברעם

עורך מדור: פוליטיקה. לשעבר חבר כנסת, שר התיירות ושר הפנים. הרצה באקדמיה. כתב את הרומן "אין אהבה בעיר". כיום יועץ אסטרטגי, יו"ר של חברת קלאב 50 ותיאטרון בית ליסין. כותב מאמרים בעיתונות, פרשן פוליטי במשדרי רדיו וטלוויזיה וחבר בדירקטוריונים שונים.

15 תגובות

  1. משה נס
    משה נס ספטמבר 10 2019, 12:29
    וכעת היום אחרי הצהרים

    הודעה דרמטית של ביבי

    השב לתגובה
  2. צבי תמיר
    צבי תמיר ספטמבר 11 2019, 12:58
    אין לי מה להוסיף

    פרט לכך שאתה צודק בכל מה שכתבת.

    השב לתגובה
  3. נעט הררי
    נעט הררי ספטמבר 11 2019, 14:15
    אני ממש מודאגת

    כבר אחרי הצהרים ועדיין אין מסיבת עיתונאים עם הודעה דראמטית.

    השב לתגובה
  4. ליכודניק
    ליכודניק ספטמבר 11 2019, 20:13
    עוזי היקר צר לי לאכזב אותך

    בסיבוב הזה נצליח להקים קואליציה!

    השב לתגובה
    • למר עוזי ברעם
      למר עוזי ברעם ספטמבר 12 2019, 11:51
      נכון

      בליכוד מיקי זוהר, מירי רגב, דוד ביתן, דודי אמסלם.
      בעבודה עמיר פרץ, אורלי לוי.
      זה למעשה אותו דבר.
      כן מצלמות – או לא מצלמות – לא כל כך משנה.
      בסך הכל הבחירות הן על מי יתפוס שוב את המפתח לקופה הציבורי.
      כן נתניהו או לא נתניהו.
      מאחר שפרץ הקטן (הגדול הוא כיום שר חינוך – ירחם השם) גילח את שפמו סיכוייו קטנו.
      ביבי לא צריך לגלח כל שפם. הוא כבר מזמן שם.

      השב לתגובה
      • עוזי ברעם
        עוזי ברעם ספטמבר 13 2019, 08:50
        עמיר פרץ זה לא אמסלם

        ההשוואה בין עמיר פרץ לאוסף הריקים מביישת. אולי עמיר ייכשל בבחירות כי עשה טעויות אבל הוא מנהיג בקליבר של ראש ממשלה. רגב,ביטן ואמסלם מתנהגים כמשרתים ולא כחברי כנסת שעומדים על דעתם.

        השב לתגובה
        • למר עוזי ברעם
          למר עוזי ברעם ספטמבר 14 2019, 00:51
          עמיר פרץ

          נכון – משרתי נתניהו הם אוסף ריקים ופוחזים.
          אבל איך יכול להיות שעמיר פרץ הוא מנהיג בקליבר של ראש ממשלה?
          תושבי שדרות לא יודעים זאת? איך ההצבעה שם למפלגת העבודה שואפת לאפס?
          ההופעה של עמיר פרץ בטלוויזיה וגזיזת השפם הייתה מכמירת לב ומביישת. כך נוהג קליבר של ראש ממשלה?

          השב לתגובה
  5. עצוב
    עצוב ספטמבר 12 2019, 20:31
    אחד הפרקים האחרונים

    בתולדות הציונות

    השב לתגובה
  6. יוסי אהרוני
    יוסי אהרוני ספטמבר 13 2019, 22:07
    הפעם באמת נחצו כל הגבולות

    ממש לא יאומן לאן מתדרדרת פה המערכת הפוליטית. זאת הרי המדינה של כולנו. צריכים לחיות יחד. היכן המנהיגים בעלי שיעור הקומה.

    השב לתגובה
  7. מ.
    מ. ספטמבר 14 2019, 10:41
    ההצגה של ההודעה הדרמטית

    וכל מה שהסתתר מאחוריה פי אלף גרועה מסיפור המצלמות. והעם מקבל את זה. מי היה מאמין.

    השב לתגובה
  8. שירה אדמוני
    שירה אדמוני ספטמבר 14 2019, 12:04
    מסכימה איתך

    הפעם נחצו כל הקווים.

    השב לתגובה
  9. פסימיסט
    פסימיסט ספטמבר 15 2019, 12:42
    עם כל הסתת המצלמות וגניבת התוצאות

    ויתר ההסתות
    לא אתפלא אם יהיו גילויי אלימות בקלפיות

    השב לתגובה
  10. חוכמולוג
    חוכמולוג ספטמבר 15 2019, 20:39
    עוד מעט בחנוכה ישירו בליכוד

    על הניסים
    ועל המצלמות

    השב לתגובה
  11. מ
    מ ספטמבר 16 2019, 11:31
    מתחיל להדאיג

    ולהבהיל

    השב לתגובה
  12. תהל ארצי
    תהל ארצי ספטמבר 18 2019, 19:59
    איזה סבך

    איך יוצאים ממנו?

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בפוליטיקה

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!