JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

קידר איננו אידיוט

על הטענה שיגאל עמיר איננו הרוצח

קידר איננו אידיוט עוזי ברעם
נובמבר 01
09:30 2019

הד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן איננו אידיוט. כעת, לאחר שעמד וטען שיגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין, עונים לו במשיכת כתף מזלזלת כאילו היה מר גוזמאי הבדאי.

מר קידר יודע שמלאו 24 שנים לרצח הנפשע. הוא יודע שקם דור שלא ידע את יצחק ואליו מתווספים אחרים שבאותן שנים היו בשנות ילדותם ונערותם. מפליא שהוא לא דיבר על ההפגנה בכיכר ציון. הוא יכול היה לגנות אותה בכל פה ולומר שנאומו של שמעון פרס שם הוא שגרם להסתה שהביאה לרצח… למה הוא לא אמר זאת? שהרי הפעוטות לשעבר לא יודעים מי עמד בכיכר ציון והסית את ההמון. אולי הוא חשש שלטלוויזיה עדיין יש תמונות מהעצרת המחליאה ההיא. אבל מה"קונספירציה" – משם אין שום תמונות, שהרי הקונספירציה נעשתה בחדרי חדרים של מי שרצו להגן על הסכם אוסלו, ובראשם הקושר הגדול ש.פ.

יש טענות מצד אנשי ימין שהשמאל הישראלי מנכס את יצחק רבין לעצמו במקום להותיר את זכרו לעם כולו. הכרתי את יצחק רבין מקרוב, עבדתי אתו ביחסי אמון קרובים. רבין מעולם לא היה איש שמאל במושגים שהגדירו אז את השמאל הציוני. הוא לא בא לאוסלו כאחוז תזזית, אבל רבצה לפתחו הכרעה, והוא הכריע נכון. תאמרו, אבל אוסלו קרס, לא? וזה נכון. ובכל זאת ההצדקה העקרונית נותרה בעינה, ומישהו, אפילו בעוד 50 שנה, יחתום על הסכם כזה במקרה הטוב.

קידר יודע שהארץ מלאה זוהמה. אם שר המשפטים יכול להסית נגד המערכת שעליה הוא אמון, מדוע לא יוכל ראש הפרופסורים לחוסן לאומי לומר שיגאל עמיר איננו הרוצח, ובוודאי שאיננו הרוצח לבדו? ועל כך אני אפילו מסכים אתו – יגאל עמיר לא פעל לבדו. גם אז הסתובבו בשטח כמה קדרים ואפילו נציגי האלטרנטיבה להסכם אוסלו, והיו רבנים שעודדו אותו בדברי תורה.

אולי חסד עשה עמנו מרדכי קידר כשפתח את התיבה שוב. הסרט "ימים נוראים", העוסק ברצח רבין, יילמד בכל בית ספר אחרי שאזרחי ישראל יבערו את השלטון המושחת ואת מגיניו. ייתכן שאז תתארך רשימת הקשורים לרצח. כן, אדם אחד הניף את האקדח וקטל את נבחר העם. אבל הוא לא חש בודד ברצח, הוא חש שנציגי האמונה היהודית והאלטרנטיבה לשלטון חושבים כמוהו. אמנם, בסופו של דבר, רק הוא הרים את קנה האקדח וירה.

מרדכי קידר איננו אידיוט, אבל הוא מאמין שאידיוטים רבים יקנו את הסחורה העבשה שהוא מוכר.

על המחבר / המחברת

עוזי ברעם

עוזי ברעם

עורך מדור: פוליטיקה. לשעבר חבר כנסת, שר התיירות ושר הפנים. הרצה באקדמיה. כתב את הרומן "אין אהבה בעיר". כיום יועץ אסטרטגי, יו"ר של חברת קלאב 50 ותיאטרון בית ליסין. כותב מאמרים בעיתונות, פרשן פוליטי במשדרי רדיו וטלוויזיה וחבר בדירקטוריונים שונים.

16 תגובות

  1. א.
    א. נובמבר 01 2019, 13:32
    בקיצור שיטת הפייק

    וזה הוכיח עצמו וההמונים אפילו אוהבים את זה

    השב לתגובה
  2. ליאור בר
    ליאור בר נובמבר 02 2019, 09:43
    כעת הוא כבר נהיה ממרואין מבוקש

    והוא ממשיך עם הטענות שלו ואפילו מפתח אותן

    השב לתגובה
  3. ד.
    ד. נובמבר 02 2019, 12:46
    עוד מעט יגאל עמיר

    יהיה קדוש מעונה. ישראלים רבים בעד שיקבל חנינה. ממש לא יאומן.

    השב לתגובה
  4. אורי
    אורי נובמבר 02 2019, 16:28
    משפט חוזר

    הדרך למשפט חוזר תיכף תפתח…
    קידר אינו אדם ממוצע מהרחוב הישראלי,הוא בעל מעמד באקדמיה ובמהלך השנים ערך הרצאות ולימד אלפי סטודנטים.אם לא יושתק באופן מיידי על ידי בר סמכות ואם לא יופרכו קשקושיו וטענותיו אחת לאחת באופן ברור וחד משמעי תיפתח אהדה רעיונית לדבריו,יתווסף נופך מסתורי והרפתקני לטענותיו וגל ציבורי יפתח פתח למשפט חוזר לרוצח שרצח!!!

    השב לתגובה
  5. לא משוכנע
    לא משוכנע נובמבר 02 2019, 19:40
    לי נראה יותר ששנאת השמאל

    מניעה אותו

    השב לתגובה
  6. יאיר בר-קול
    יאיר בר-קול נובמבר 02 2019, 20:44
    לא חסרים אידיוטים

    הצרה היא שלא מעט אידיוטים קונים את הסחורה של קידר. מאמר מעולה. מסכים לכל מילה.

    השב לתגובה
  7. שמחה סיגן
    שמחה סיגן נובמבר 03 2019, 09:38
    פרומו לסרט "ימים נוראים"

    אין זו הפעם הראשונה וגם לא האחרונה שאינטרסנטים חוגגים על הזיכרון הקצר של הציבור, ובמיוחד בארצנו שבה תכיפות האירועים הזוכים לכותרות ראשיות ולדיונים אגרסיביים היא ללא השוואה למדינות אחרות. מסכים עם עוזי ברעם שהאופן שבו קידר העלה את הנושא, הוא מעשה בלעם – "רצה לקלל ונמצא מברך" בכך שיצר פרומו לסרט "ימים נוראים".

    השב לתגובה
  8. נ.
    נ. נובמבר 03 2019, 11:59
    אני לא רוצה להשתמש במילים לא מכובדות

    אבל לדעתי קידר ממש לא רציני.

    השב לתגובה
  9. חדוה מילוא
    חדוה מילוא נובמבר 03 2019, 13:09
    יש לפטרו מיד

    אפילו נתניהו גינה את דבריו

    השב לתגובה
  10. מ.
    מ. נובמבר 04 2019, 17:36
    אל תתפלאו אם קידר יהפוך לכוכב ימיני

    ויוכנס למסלול הפוליטי

    השב לתגובה
  11. ב.
    ב. נובמבר 04 2019, 19:35
    מה שמדהים אותי

    שהרבה אנשים מהמרכז שמאל מאמינים בתיאוריות קונספירציה ובאובססיביות מביאים כל מיני "הוכחות" שנראות לי הזויות.

    השב לתגובה
    • עוזי ברעם
      עוזי ברעם נובמבר 05 2019, 09:43
      לא לתת יד לסירוס האמת

      לב אומר. תיאוריות קונספירציות רווחות ראה רצח קנדי. התיאוריה של קידר איננה באה ממניעים עובדתיים. שהרי יודעים שיגאל עמיר היה הרוצח.הוא גם נקב במקורות ההשראה שלו וזה בא לידי ביטוי בסרט שאסור להחמיצו "ימים נוראים".הוא אומר זאת כי הוא רוצה למכור לנו שרבין רצה לברוח מהסכם אוסלו. נוסף לכך שרצה סוף סוף לנקות חלקים מהימין באחריות להסתה. אני בטוח שיש קונים לסחורתו כמו לסחורות מפוקפקות אחרות שמפיקים היום שאין לקנותם אלא לבוז להן

      השב לתגובה
  12. ג.
    ג. נובמבר 05 2019, 10:39
    אני יותר מפחדת מאנשים מסוכנים

    והוא נראה לי כמי שמעלה את מפלס ההתנגחות והפירוד. וכל יום הוא מגביר את החריפות של דבריו. והסגנון בוטה.

    השב לתגובה
  13. דוד בן אשר
    דוד בן אשר נובמבר 06 2019, 12:07
    מי רצח

    קידר אמר שלא יגאל עמיר רצח את רבין, אבל לא אמר מי רצח. אולי בוקר אחד כשעמד קידר מול הראי הוא נזכר במשהו?

    השב לתגובה
  14. שי רוזן
    שי רוזן נובמבר 06 2019, 19:16
    נקודת המוצא לא נכונה

    מי אמר שהוא לא אידיוט?

    השב לתגובה
  15. יהורם
    יהורם נובמבר 08 2019, 11:48
    מסכים בהחלט לניתוח שלך

    אבל יש פה עוד אלמנט
    גם אנשים יחסית אינטליגנטים נסחפים ומשעבדים עצמם למוצא פיו של המוביל והם מסתכלים על הכל מהזווית הזו בלבד

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בפוליטיקה

יתר המאמרים במדור
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!