JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

איום אסטרטגי

על הסכנה שבהתעצמות תופעת הלהט"ביות

איום אסטרטגי תמונה: Orikrin1998 commons.wikimedia.org
ינואר 16
19:30 2020

יש לי טענות רבות וקשות על התרחבות תופעת הלהט"ביות, אולם כאן אני רוצה להתייחס להיבט אחד מתוך רשימת טיעוניי. אני יודע שדבריי אינם קלים, אבל אני חייב להשמיעם לנוכח ההתפרצות של התופעה. נתאר לעצמנו שכתוצאה מלחץ חברתי זה יהפוך להיות אופנה. גבר יחיה עם גבר ואישה תתחתן עם אישה. אם כך יהיה רוב העם היהודי, העם היהודי יתחסל. וזה מה שבאמת שעלול לקרות עם החילונים.

האיום של תופעת הלהט"ביות על מדינת ישראל הוא ממש אסטרטגי. לדעתי אף חמור יותר מהאיום הביטחוני. האיום הביטחוני עוד עתיד לבוא על פתרונו. יום יבוא ויהיה שלום. גם אם בעוד מאה שנה. אבל הלהט"ביות, היא זו שתמגר את החילונים ותוציא אותם מכלל האומה.

הסובלנות שמפגינים כלפי התופעה, של הורים בני אותו מין, של בנים ובנות שלא מתחתנים ונשארים עריריים, נראית בעיניי כפרי הסתה. משברים נפשיים נגרמים לצעירים רבים כל כך. הסובלנות הלהט"בית באה יחד עם הסובלנות להתבוללות. ביום בו יהיה כאן שלום, לא תהיה כבר בעיה עם התופעה הלהט"בית, ורבים מהם יחיו עם גויים. למה לא?

יקרה כאן מה שקרה בכל אירופה ובארצות הברית. מה שנשאר שם יהודי – אלו רק הקהילות החרדיות. גם לא הדתיים הלאומיים. הרי גם הם סובלניים כל כך כלפי להט"בים. לא יישאר מהם שם וזכר. אבל עד אז הם יצרפו אליהם עוד ועוד צעירים, תינוקות שנשבו ושקשה להם לעמוד כנגד הזרם, געש ליברליות לא אחראית. פחד מהשליטים נותני הטון בתקשורת. הכול בא מרגשי נחיתות. מרוח התקופה, שבה אין ליהדות מה לומר, אלא כורעים ברך לגרועים שבגויים.

הדבר היחיד שניתן לעשות, בנסיבות הנוראיות של התופעה, היא הבחנה בין התקשורת והפוליטיקאים יוצרי הבעיה לבין הצעירים המושפעים. היום מי שלא כזה כבר מתבייש, אולי משהו אצלו לא בסדר. ויש אפילו שר משפטים מסית ומדיח. כמוהו רבים מהפוליטיקאים וגם סלבריטאים.

מובילי התופעה הם חריגים, והם מאיימים להשתיק את קולה של היהדות. דבר כזה עוד לא היה מעולם. לחרדים אין כל בעיה מגזרית עם הנושא הזה. אבל החילונים – הם לא מפחדים? אין להם אלוקים? הם לא מפחדים מהכחדתם? שני גברים, שתי נשים, הם אלו שיופקדו על המשכיותה של האומה היהודית?

על המחבר / המחברת

Avatar

דב הלברטל

מוסמך לרבנות. שימש ראש לשכת הרב הראשי לישראל. מרצה באקדמיה בתחום המשפט העברי.

22 תגובות

  1. לרב הלברטל
    לרב הלברטל ינואר 16 2020, 20:26
    מה הקשר בין חילוניות ללהט"ביות?

    מה אין להט"בים בין הדתיים והחרדים? איך אתה מסביר את זה? בגלל להט"בים דתיים היהדות תיכחד? או שגם אתה, כמו אחמדינג'אד תגיד שאין להט"בים בין הדתיים והחרדים?

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 18 2020, 23:20
      זו השוואה?

      בחרדים הם שוליים שבשוליים ומוקעים אם בכלל יודעים עליהם
      אצל החילונים זה אידאל ליברלי נפוץ ואהוב

      השב לתגובה
  2. מסורתי
    מסורתי ינואר 16 2020, 20:45
    אני בדרך כלל לא בדעות ל הרב הלברטל

    אבל כל הכבוד שפרסתם. כמו שהיו כאן מאמרים אנטי דתיים קשים יש גם מקום לדעות אחרות מנקודת ההשקפה של הדת.

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 19 2020, 14:15
      פליאתי

      אתה יודע מה מפריע לי? שכותבים על דעה אחרת מנקודת הפשקפה של הדת, כאילו פה בלא יהודים. הרי זו הדת של כולנו. היהדות כל כולנו. המסורת של כולנו. זו אינהעוד השקפה אחרת.כמובן מודה על עצם התגובה

      השב לתגובה
  3. יעקב שמאי
    יעקב שמאי ינואר 17 2020, 12:52
    יש זכות להביע דעה בכל כיוון

    אבל זה כבר מוגזם

    השב לתגובה
    • מסכים
      מסכים ינואר 19 2020, 09:04
      מסכים

      מסכים מאד

      השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 19 2020, 14:16
      אולי יאומן

      אין אדם דתי, כמעט, שלא מסכים איתי. אז במדינת ישראל ובאתר יהודי זה מוגזם לפרסם?
      לא כל כך יאומן, ואולי כן

      השב לתגובה
  4. עופר
    עופר ינואר 18 2020, 13:45
    צריך אומץ

    לא מסכים באופן כללי עם הקו. אבל מעריך את הפרסום. צריך אומץ בימינו לבוא עם דעות כאלה ולהשמיעם ברמה.

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 19 2020, 14:11
      צריך אומץ?

      עצם העובדה שצריך אומץ זו תעודת עניות שאין כמותה עוד מעט יצטרכו אומץ לכתוב שצריך להתפלל או למול את הבן

      השב לתגובה
  5. ל.
    ל. ינואר 18 2020, 19:41
    נקודת טיעון מעניינת ושונה מההתלהמות

    שאני שומע ממתווכחים חילונים.

    השב לתגובה
  6. דב הלברטל
    דב הלברטל ינואר 19 2020, 14:18
    אולי יאומן

    אין אדם דתי, כמעט, שלא מסכים איתי. אז במדינת ישראל ובאתר יהודי זה מוגזם לפרסם?
    לא כל כך יאומן, ואולי כן

    השב לתגובה
    • נדב בן צבי
      נדב בן צבי ינואר 20 2020, 10:42
      מסכים איתך לגמרי

      אבל זה לא סותר את דעתך הנוקבת בעניין הפרדת הדת מהמדינה?

      השב לתגובה
  7. עדה סלנט
    עדה סלנט ינואר 20 2020, 13:54
    אני לא אגיד מה אני חושבת על מי שחושב כך עלי

    כי אני אדם מנומס

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 20 2020, 23:18
      עזבי מחשבות

      אנא, עזבי מחשבות. מה דעתך על עצם התופעה. האם היית רוצה שבנייך ובנותייך יהיו ערירים, ונוסף על כך ינתצו את כל היקר למסורת ישראל. ומה עם בנך ינדא לגויה, תקבלי זאת בשוויון נפש?

      השב לתגובה
  8. יוסי פ.
    יוסי פ. ינואר 20 2020, 18:10
    הרב הלברטל אומר את מה שהוא חושב

    ללא מורא ומבלי לזגזג.

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 21 2020, 18:27
      שמירה על המידה

      עם כל זאת אנסה לשמור על עדינות ראויה כדי שיהיו הדברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב. רק שבעיינים כל כך עקרוניים, מפריזים לפעמים על המידה

      השב לתגובה
  9. לרב הלברטל
    לרב הלברטל ינואר 21 2020, 03:32
    איום אסטרטגי ?????

    מאות אלפי (במשך השנים) משתמטים משרות צבאי ומיציאה לעבודה מועילה, תקציבי עתק לישיבות שחורגות מכל פרופורציה, אלפי משגיחי כשרות, אלפי רבנים ונפוטיזם אדיר במינויים לרבנות – הם הם הפיגוע האסטרטגי האמתי.
    שחיתות ברבנות, רשימות חיתון שחורות, דחיית אלו שמבקשים להתגייר – אלו עוד פיגועים אסטרטגיים במדינת ישראל.
    המזל הגדול הוא שעשרות אחוזים מהדור הדתי הצעיר, כולל מהחרדים, חוזרים בשאלה והופכים לדתל"שים. זה מאזן במידה מסוימת את הפיגועים האסטרטגיים הנ"ל.
    הניכור בין הרבנות בישראל לרוב יהודי ארה"ב – זה האבא של הפיגועים האסטרטגיים.
    ואתה נטפל ללהט"בים?
    קצת יושר אינטלקטואלי ופרופורציות נכונות לא יזיקו לך הרב הלברטל.

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 21 2020, 18:24
      על דרך המשל

      אענה על דרך המשל: צריך לדחות את הגיורים, כי הם גויים ושלא ילמדו מהם להיות יותר להטבי"ם. צריך רשימות חיתון שחורות, בגלל הלהטב"ים .וצריך כסף לקיים את הישיבות, כי רק ישארו יהודים אמיתיים שצילו מלהטבי"ם ומפני ההתבולות

      השב לתגובה
  10. שאול גבעתי
    שאול גבעתי ינואר 21 2020, 10:26
    האם באיזה אתר חרדי או אפילו דתי

    יכול להיות שיעלו מאמר שאומר דעה הפוכה מהלברטל בנושא זה?

    השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 21 2020, 18:31
      ילכו שניהם יחדיו

      בכנות, לא אמצא קשר בין שני הנושאים. יש להפריד הדת והמדינה מנימוקים כבדי משקל, חלקם מוסריים (הרי בסופו של דבר כולנו יהודים, ואחים אנחנו, וכל אחד הוא בן אדם צלם אלוקים) ומאידך צריך להתנגד לאותן השקפות עולם שאיבדו מליונים לעם היהודי במשך הדורות. ובענין זה מדובר גם בשבירת טאבו כמו לדוגמא הטאבו שעוד נשמר, ברית המילה

      השב לתגובה
    • דב הלברטל
      דב הלברטל ינואר 21 2020, 19:17
      הלואי שיפרסמו מאמר מנומק

      אתה צודק לחלוטין. כך מן הראוי לנהוג.שמישהו יכתוב מאמר מנומק ובכנות למה צריך לנהוג כמנהג שבגרועים שבאומות ולהאדיר דבר כזה ולהאדיר התבוללות. למה .מה יהודי בזה. האם לא הרחקנו לכת מעבר לכל ציפיות של אבותינו

      השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בדת ואמונה

יתר המאמרים במדור