JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

משלוח חשבוניות בדיגיטל

מכתב שנשלח לשר התקשורת

משלוח חשבוניות בדיגיטל ד"ר אבי ביצור
דצמבר 05
09:30 2020

הנדון: משלוח חשבוניות בדיגיטל

מדינת ישראל מתמודדת זה תקופה ארוכה עם אתגר עצום לאור התפרצות נגיף הקורונה והאתגרים הנלווים לכך, ובכלל זה חוסר ודאות ופחד ממשי של אזרחי ישראל לצד דאגה כלכלית.

בתחילת המגפה ניסה משרד התקשורת להעביר את הלקוחות של חברות התקשורת לדיוור באמצעות דוא"ל באופן חד-צדדי ובניגוד מוחלט לברירת המחדל שנבחרה על ידי הלקוחות עצמם. לאחר התערבות גורמים שונים, ולשמחתי, הוחלט לא לבצע את השינוי.  וכפי שנטען, אחת הסיבות שהוצגו היא שלשינוי זה בעת הנוכחית יש השלכות אפשריות על האוכלוסיות המורגלות לקבל את החשבוניות באמצעות הדואר והשינוי עלול להקשות עליהן ואף להביא לכך שהתשלומים לא ישולמו  במועד. אם כך, מה שונה העת הזו מהעת הקודמת?

בעבר ניתנה לכלל הלקוחות האפשרות להחליט באיזו דרך לקבל את פירוט החשבונות. אלו אשר מקבלים את החשבוניות מודפסות ביקשו לקבלן באופן זה, וזו ברירת המחדל שהוגדרה בעבורם.

כמי שעוסק שנים רבות עם אוכלוסיית המבוגרים ברצוני להזהיר בשנית כי מתן האישור יפגע מאוד באוכלוסיית הקשישים במדינת ישראל. לחלק ניכר מאוכלוסיית הקשישים אין גישה לאינטרנט, הם אינם מחזיקים חשבון מייל או טלפון נייד ויכולותיהם הטכנולוגיות מועטות.

לצערי, החלטת משרד התקשורת לגבי חברות התקשורת לא תיעצר במסגרת הזו ובטוחני כי החלטת המשרד תגרור אחריה החלטה זהה של חברות גדולות במשק כדוגמת בנקים, חברות אשראי וחברות ביטוח. לתחושתי אין באמת הסבר להחלטה זו למעט כוונת חברות התקשורת לחסוך כסף תוך כדי ניצול הסמכות של משרד התקשורת וללא התחשבות בהשלכות המהלך על אוכלוסיות מוחלשות בכלל ועל אוכלוסיית המבוגרים בפרט.

לסיכום, אבקשך לבחון את החלטת המשרד מחדש, ברוח הבחינה שהתקיימה כבר במרץ 2020 על ידי קודמך לתפקיד, ולא לאפשר לחברות לנצל את המצב לרעה.

ד"ר אבי ביצור, ראש לימודי הזקנה

המכללה האקדמית בית ברל

מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים בממשלה, לשעבר

*

המכתב ערוך

על המחבר / המחברת

Avatar

אבי ביצור

ד"ר. ראש לימודי הזיקנה, המכללה האקדמית בית ברל. לשעבר, מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים בממשלה.

31 תגובות

  1. חזי
    חזי דצמבר 05 2020, 10:44
    מודק לגמרי

    פשוט צודק!!! המבוגרים, החרדים, האנשים עם צרכים מיוחדים הערבים וכוי לחלקם או לרובם אין נגישות לדיגיטציה וזה לא עולה על הדעת שימותו בת ה84 תקבל מייל-אין לה!!!!!

    השב לתגובה
  2. מירי
    מירי דצמבר 05 2020, 10:52
    יישר כוח להעלאת המודעות

    יישר כוח שהעלית נושא חשוב
    זה.
    אכן חלק גדול מאד מאוכלוסית הקשישים אינו נגיש למייל.
    חייבים להתייחס לדבריך בכובד ראש

    השב לתגובה
  3. אמיר
    אמיר דצמבר 05 2020, 11:10
    נושא כאוב ולא מטופל. יישר כוח

    בתקווה שנבחרי הציבור יקדמו הנושא

    השב לתגובה
  4. משה
    משה דצמבר 05 2020, 11:20
    לא למהפכה

    זו מהפכה שמנסה שר להנהיג דקה לפני נפילת הממשלה
    היכן ההגיון-אנחנו לא נגד ירוק או קידמה אבל לא יתכן שמיליונים יסבלו מזה

    השב לתגובה
  5. שמואל
    שמואל דצמבר 05 2020, 11:22
    בגידת הממשלה והבנקים בקשישים

    קשישים מתקשים בדיגיטל.הבנקים עשו קורסי הדרכה זריזים וזה הספיק לבנקים.במקום להעמיד דיילות קבועות בסניפים לשרות הקשישים הבנקים חוסכים בכוח אדם.הכל על חשבון הקשישים.היכן המפקח על הבנקים?היכן המדינה בענין?

    השב לתגובה
  6. ד
    ד"ר אילנה מזרחי נאור דצמבר 05 2020, 11:33
    חשבוניות במייל- הדרה של אוכלוסיות רבות שאינן דיגיטליות

    משרד התקשורת רוצה לקדם את תחום וזה טוב ויפה, אבל זה חייב להיעשות תוך התחשבות בצרכי הקבוצות השונות ולטובתן. מי שמחובר לרשתות ישמח לקבל חשבוניות במייל (או שלא ישמח), אבל מי שפחות מחובר לאמצעים דיגיטליים (אנשים מבוגרים, חרדים, ערבים) בעבורו זו לא אפשרות אלא הדרה ממידע ואינה מתקבלת על הדעת
    טוב יעשה שר התקשורת שימשוך הצעה מסדר היום, ובמקום זאת יישרוד על הרחבת הנגישות לאמצעים אלו הן מבחינת תשתית והן מבחינת הכשרה.

    השב לתגובה
  7. ירון
    ירון דצמבר 05 2020, 11:40
    מסכים - אטימות אל מול אוכלוסיה מבוגרת

    מקבלי ההחלטות במשרד התקשורת באטימות אפילו לא התחשבו בהורים שלהם עצמם.

    השב לתגובה
  8. יוסי
    יוסי דצמבר 05 2020, 11:44
    מסכים - אינטרסים להיטיב עם חברות התקשורת

    אינטרס והטבות עם חברות התקשורת הוביל את משרד התקשורת לקבל החלטה שפוגעת בזקנים שאינם יודעים להשתמש בטכנולוגיה

    השב לתגובה
  9. דודי
    דודי דצמבר 05 2020, 11:50
    המבוגרים שלנו

    כל פעם דופקים את המבוגרים שלנו! כל הכבוד ד"ר ביצור!

    השב לתגובה
  10. יוני לוי
    יוני לוי דצמבר 05 2020, 11:51
    החרפה הגדולה

    מתי מישהו יבחר לכנסת ויציל את המבוגרים שלנו מפני חרפות כאלו?!

    השב לתגובה
  11. רוני כהן
    רוני כהן דצמבר 05 2020, 11:52
    תומכים!

    תומכים בך אבי! עזור למבוגרים שלנו!!

    השב לתגובה
  12. מורן
    מורן דצמבר 05 2020, 12:10
    נושא כאוב

    עוד גזירה על הקשישים??
    לא מספיק קשה להם במילא עם כל "שיפורי השרות"?

    השב לתגובה
    • אביבה
      אביבה דצמבר 05 2020, 14:04
      נכון מאוד

      מסכימה עם כל מילה.
      נצטרפותך למפלגת הגימלאים תעזור לפתור את בעיות הקשישים

      השב לתגובה
  13. דני דוידי
    דני דוידי דצמבר 05 2020, 12:24
    ההורים של כולנו

    צריך להזכיר מי הם ההורים, הסכים והסבתות של כולנו! אם גם עליהם היו מקשים??

    השב לתגובה
  14. רונן בר גור
    רונן בר גור דצמבר 05 2020, 12:25
    משרד לגמלאים

    להחזיר את הכוח למבוגרים שלנו! שיהיה משרד אחד שירכז את כל הטיפול באוכלוסייה המבוגרת!

    השב לתגובה
  15. אורי יהודה
    אורי יהודה דצמבר 05 2020, 13:23
    הקשישים לא מודעים לזכויות

    עובדים על הקשישים במשך שנים והם אפילו לא מודעים לזכויותיהם.חבל

    השב לתגובה
  16. מלי
    מלי דצמבר 05 2020, 13:52
    התעמרות

    פשוט מכתב כואב וצודק
    מספיק להתעמרות בזקינינו

    השב לתגובה
  17. זהבה
    זהבה דצמבר 05 2020, 13:53
    שרותים

    לא הגיוני לא רציני ומכעיס-מדוע לפגוע באלו שאינם משתמשים בשרותים הללו??

    השב לתגובה
  18. גיא
    גיא דצמבר 05 2020, 13:55
    התקדמות ירוקה

    לא מסכים עם הכותב
    ומה אם המהפכה הירוקה ומה עם ההתקדמות הטכנולוגית

    השב לתגובה
  19. מרינה
    מרינה דצמבר 05 2020, 14:01
    כל הכבוד

    צודק בכל מילה. יישר כח על הכתבה

    השב לתגובה
  20. מרים
    מרים דצמבר 05 2020, 14:05
    שאפו לכותב

    מסכימה עם כל מילה.
    נצטרפותך למפלגת הגימלאים תעזור לפתור את בעיות הקשישים

    השב לתגובה
  21. יהודה
    יהודה דצמבר 05 2020, 14:16
    צודק

    הזקנים הם העבר שלנו וללא טיפול נכון בהם אין לנו עתיד

    השב לתגובה
  22. אמיר
    אמיר דצמבר 05 2020, 14:18
    קידמה

    צריך לתת יחס הוגן ושיויוני לזקנים,התאמת הקידמה צריכה להיות בהדרגה

    השב לתגובה
  23. רחמים
    רחמים דצמבר 05 2020, 16:22
    פוליטיקה

    פשוט מאמר רגיש נכון נבון ומקצועי
    הגיע הזמן שאנשי מקצוע יעסקו בענייני המדינה ולא חבורה של פוליטיקאים שאינם מבינים מימינם ומשמאלם

    השב לתגובה
  24. יוסי
    יוסי דצמבר 06 2020, 06:57
    צודק

    צודק פשוט צודק ונמאס מהחלטות מהפכניות שאין עימן מחשבה אחא רק פוליטיקה

    השב לתגובה
  25. חן
    חן דצמבר 06 2020, 06:58
    נהדר

    כתיבה רהוטה של אדם רגיש לעוולות ובעיקר מול הזקנים

    השב לתגובה
  26. פסימי
    פסימי דצמבר 06 2020, 12:16
    זה לא הנושא הכי חשוב אבל הוא מעיד

    על התעלמות. אנחנו לא מעניינים את השלטון ומשום מה רובנו תומכים בו.

    השב לתגובה
    • קשישה
      קשישה ינואר 16 2021, 14:56
      זה מעליב לראות איך מתייחסים אל האזרחים

      שנתנו למדינה כל חייהם.

      השב לתגובה
  27. מלי
    מלי דצמבר 07 2020, 20:45
    צודק

    פשוט מכתב נהדר וצודק חכם ופשוט

    השב לתגובה
  28. ועקנין
    ועקנין דצמבר 07 2020, 20:46
    מודק

    הכותב צודק לחלוטין

    השב לתגובה
  29. מכיר את הנושא בחו
    מכיר את הנושא בחו"ל דצמבר 08 2020, 17:21
    במדינות נאורות באמת מתייחסים לגמרי אחרת

    מתייחסים בכבוד המסייעים ממש לקשישים.

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בחברה

יתר המאמרים במדור