JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

מרתון אנסי (צרפת)

מאי 01
16:30 2015

צרפת. מרתון אנסי. לפני שהגעתי לאנסי בכלל לא ידעתי שקיים מקום כזה בעולם. אני אוהבת לטייל ולראות עולם (מי לא?) והסתובבתי בלא מעט מקומות. עשיתי לא מעט טיולי אקסטרים, הן במסגרת פרטית, הן בנסיעות עבודה והן בנסיעות לתחרויות ספורט וכדומה (משקולות, סקי, מלכת המדבר). מאז שהתחלתי לשלב מרוצים בנסיעות שלי, חוויית הטיול שלי השתנתה פלאים, אבל באנסי היה משהו שונה לחלוטין.

באנסי הריצה הייתה קסומה יותר, חלקה יותר ומעניינת יותר, וזה בלי קשר לכושר הגופני שלי. משהו במקום הזה גרם לכל הדברים הללו לקרות.

אנסי היא עיר קטנה השוכנת באזור רון-אלפ (Rhone-Alpes) שבדרום-מזרח צרפת. היא נחשבת עיר מעבר לאתרי סקי שונים באזור, והיא מוקד תיירות פנים של צרפת. כשעה נסיעה באוטובוס משדה התעופה של ז'נבה, ואתם באנסי.

ההחלטה להשתתף במרתון אנסי התקבלה במקרה, כמו הרבה דברים טובים שקורים לי. אני טיפוס פתוח וסקרן שמחפש תמיד אתגרים חדשים, ולכן אני מקפידה לקרוא כל הודעה שנוחתת לי בדוא"ל. וכך, יום אחד, הגיעה אליי הודעה שנראתה מאוד לא אטרקטיבית והייתה כתובה בצרפתית. הבנתי שמדובר במרוץ כלשהו, אבל לא הבנתי במה בדיוק מדובר. העברתי את ההודעה לחברתי מרים, שאיתה אני יוצאת לכל מסעות הריצה שלי, כדי שתפענח אותה, שכן היא דוברת צרפתית. מרים הכריזה מיד שזה היעד הבא שלנו. וכך מצאנו את עצמנו מזמינות כרטיסים חצי שנה לפני המרתון. ב-16 באפריל נחתנו באחד המקומות הקסומים בעולם.

כבר בערב הראשון שלנו באנסי גילינו שמדובר באחד המקומות המהממים באירופה. התארחנו במלון 4 כוכבים, נקי מאוד, שממוקם במרכז העניינים. חמש דקות הליכה מנקודת הזינוק של המרתון ומהאגם הקסום ששוכן בלב העיר. בקרבת המלון מסעדות משובחות, מאפיות שבהן פטיסיירים מענגים וחנויות מהממות.

את הבוקר של היום הראשון בעיר בחרנו להתחיל בריצה, כדי להכיר יותר טוב את המקום. הדבר הפך את החוויה שלנו בעיר למעצימה יותר, כי אין על אנדורפינים טריים בעיר כמו אנסי. בריצה הבנו שמדובר במקום שונה מאירופה הקלאסית שאנחנו מכירות. מעבר לנופים הקסומים, להקפדה על הגינות המטופחות ועל הגיזום הצרפתי המדויק, הסתבר לנו שאנסי היא עיירת ספורט ידועה בצרפת, ושהמודעות שם לבריאות ולשמירה על כושר גבוהה מאוד.

תושבי העיר נוהגים לעסוק הרבה בספורט, ובמקום נהוגות תחרויות טריאתלון רבות. האגם, שנחשב אחד האגמים הנקיים והצלולים בעולם, הדהים אותי בכל יום מחדש. שבילי האופניים הרבים ברחבי העיר כמו גם כמות רוכבי הכביש שבהם נתקלתי בעיר, חיממו לי את הלב.

וכך מצאנו את עצמנו, חברתי מרים ואני, באחת הערים היפות שבהן נתקלנו. למרתון, שנערך יומיים אחרי שנחתנו בעיר, כבר הגענו חדורות מוטיבציה, הנאה ואושר. שיא ההתרגשות היה כשגילינו שדגל ישראל מתנוסס במקום בזכותנו, כי היינו הרצות היחידות מישראל. וזה עוד בשבוע שבו מתקיימים יום הזיכרון ויום העצמאות שלנו.

7,000 רצים השתתפו במרתון אנסי, שכלל 3 מקצים: מרתון מלא 42.195, מרתון זוגות וחצי מרתון. הארגון היה מופתי. הצרפים פשוט חשבו על הכול, מסלול מהמם, שירותים מצוחצחים ומוקפדים, העידוד הצרפתי לאורך המסלול. אין ספק שסוד הקסם הוא הנופים הקסומים לאורך המרתון, האוויר הצלול והאווירה החמה והמחבקת של הצרפתים שחיים באזור. כל זה העצים את חוויית הריצה ואת השהייה במקום בכלל.

קשה לתאר במילים את התחושות ואת החוויה שעברנו. הריצה שם הייתה שונה לחלוטין מריצות אחרות שחוויתי, לרבות מרתון פריז שבו השתתפתי בשנה שעברה. חמישה ימים מלאים בילינו בעיר המהממת הזו ולא היה לנו בה רגע דל. ניצלנו ומיצינו כל נשימה וכל רגע, וספק אם היינו נהנות כך בעיר אחרת כל כך הרבה ימים, בטח בלי ריצה. אם אתם אוהבים מרוצים וריצה, תשקלו להגיע למרתון אנסי.

על המחבר / המחברת

דבי קאופמן

עורכת: מדור ספורט. מרימת משקולות בעבר. מאמנת כושר וריצות ארוכות, עוסקת כיום בספורט טריאתלון וריצה. עורכת ויועצת תקשורת כלכלית, דירקטורית בחברה ציבורית ומנהלת תקשורת ופיתוח עסקי במוסד שמואל נאמן בטכניון.