JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

facebook twitter linkedin

התקשורת לא תצביע בשבילי

הגיגים של סטודנט שיודע לחשוב בעצמו

התקשורת לא תצביע בשבילי רועי כהן
מרץ 15
11:29 2015

למי אתה מצביע? שאלה די נפוצה בתקופה האחרונה, אבל כך זה תמיד. וכמו תמיד, עם צביטה קטנה בלב, אני אומר: "אני עוד לא בטוח" – זה כדי להרגיע את השטח – "אבל כנראה לביבי". ואז התגובה הידועה: הרמת גבה, שאלות תמוהות ושק של טיעונים לא משכנעים במיוחד, שאת כולם כבר שמעתי וכולם מגיעים מהתקשורת.

אני לא משקר, ולא אכפת לי גם אם אעמוד לבד מול כולם, אני הולך עם האמת שלי. אני לא כל כך מבין מה העניין, הרי הבן אדם נתן את כל כולו למדינה, לחם וכמעט נפל תוך כדי מילוי תפקידו, שכל אח (יש לי אח לוחם, ורק בקיץ האחרון גיליתי את הפחד מהשכול). הוא לא הסתפק בכך והמשיך לשרת את המדינה, היה שגריר בארצות הברית, שר בכיר בהרבה תפקידים, כל חייו פעל למען המדינה. היום הוא לא צריך את תפקיד ראש הממשלה. הוא יכול לפרוש בשקט, הרי כסף לא חסר לו, ואם כן – בנאום אחד שלו הוא מרוויח משכורת חודשית של מנכ"ל הייטק. אבל הוא בחר להישאר. להמשיך ולעבוד בשבילנו.

אבל משום מה (באמת הסיבה לא ברורה לי. בעצם אולי דווקא כן) התקשורת מנסה לקבור את הבן אדם בעודו חי, וכל עוד אין הוכחות אחרות – על לא עוול בכפו. צונאמי תקשורתי חסר תקדים ומשכנע בצורה בלתי רגילה, גיבוי של כל העיתונים, של כל ערוצי הטלוויזיה, של הכול! רק בלי גיבוי של ד"ר גוגל – של העובדות. אבל הרוב המוחלט לא טורח לאמת את הנתונים שהוא ניזון מהם. הדעה הרווחת היא שמה שרואים בחדשות הוא אמת ללא עוררין.

אז דווקא לא. תפסתי את התקשורת משקרת – פשוט כך, ללא שום פרשנות אחרת – כל כך הרבה פעמים. כל כך כיף בברלין? כל כך נורא פה? הרי אני אוהב את המדינה הזאת ולא אחליף אותה בעד שום הון שבעולם. אז למה? למה שהתקשורת תעשה מסע עידוד להגירה שלילית? ואז התחלתי לבדוק. חקרתי קצת לעומק וגיליתי שהתקשורת מסתירה מאתנו פרטים חיוניים להבנת המצב. כל דבר חיובי שבא מכיוון הימין נגנז מיד, כדי שלא נחשוב, חלילה, שגם הימין אוהב את ישראל.

לפני הנאום בקונגרס כל ערוצי התקשורת בזו וגינו, אבל לדאבונם של אנשי אליטת השמאל, הנאום עשה את העבודה. האיום האירני עלה לסדר היום. חברי קונגרס החלו לדון בבעיה, והיום, שלא כמו לפני הנאום, רבים מפקפקים בהסכם אשר מתיר נשק גרעיני למדינה אשר חרטה על דגלה את השמדת מדינת ישראל. אבל כמובן שתוצאות הנאום לא זכו לסיקור. כי כשאין מילים רעות להגיד, עדיף לשתוק, מסתבר. ואני לא מדבר רק על ביבי. הרי בנט תפקד לא רע בכלל כשר כלכלה. אבל כמובן שאצל התקשורת הוא קיבל ציון מספיק בקושי. למה? כי הוא מהימין.

תמיד יש לאן לשאוף, הרי אנחנו מדינה בהרצה, אבל מספיק לנבור קצת בעבר כדי לדעת שלא, ממש לא היה פה טוב יותר! אנחנו מתפתחים מכל הבחינות, ויותר מכך, הערבים ישראלים מתפתחים יחד אתנו, אבל מובן שאת זה לא טורחים לציין.

אני לא מומחה גדול, אבל אני יודע שאני שלם עם הבחירה שלי, כי בדקתי, כי נברתי, כי קראתי מצע מצע, מפלגה מפלגה, ואני יודע שהבחירה שלי היא באמת שלי, ולא איזה פתק שמנסים לדחוף לי ליד. "רק לא" זה לא מצע, "מחליפים אותו" זה זלזול. וכשמזלזלים בי ומשקרים לי מיד נדלקת נורת אזהרה.

אני לא מטיף ולא שופט. אנחנו מדינה דמוקרטית והדמוקרטיה היא שתקבע. אבל קצת חורה לי שהמשוואה לא הוגנת. טיפת חקירה מגלה שגם כבוד השר לשעבר המועמד לראשות הממשלה יצחק הרצוג לא נקי כפיים. זוכרים את פרשת העמותות? עכשיו מסתבר שלא רוצים לספר לנו שיש פרשת העמותות 2, דברים טובים באים בזוגות כנראה. לא מגלים לנו את האמת לגבי בוז'י וציפי, ולעומת זאת הימין מבוזה שוב ושוב בפי אנשי התקשורת.

והסיבה ברורה לי. אליטת השמאל, שבזה לצבא ולרעיון הקיומי של מדינה יהודית, בשיתוף פעולה מרהיב עם התקשורת, רוצה להחזיר לעצמה את השליטה. אז בבקשה, תצביעו למי שרק תרצו. אבל תעשו שיעורי בית לפני. מנסים לצייר לנו מציאות שקרית שבה עדיף להגר לברלין. מצטער, לא שכחתי מה קרה לפני 70 שנה. אבל אני זוכר שנשבענו שלא עוד, ואף אחד לא ימכור לי שעדיף מקום אחר.

תבדקו, תחפרו, מגיע לכם לדעת! תגיעו להחלטה שהיא שלכם, שמבוססת על עובדות, תגבשו דעה שהיא באמת שלכם ולא של רביב דרוקר. ובבקשה, אל תאבדו חברים כי הם מצביעים לימין. אל תגרמו לפילוג בעם.

על המחבר / המחברת

רועי כהן

רועי כהן

עורך מדור: סטודנטים. סטודנט באוניברסיטת בן-גוריון. לוחם במילואים. מתנדב בכמה עמותות ומשתתף בפרויקט פר"ח.

16 תגובות

  1. חבובי
    חבובי מרץ 15 2015, 16:39
    אתה תמים

    בעוד יומיים תבין כמה אתה טועה
    תומכי נתניהו הם היוצא מן הכלל

    השב לתגובה
  2. דור
    דור מרץ 15 2015, 22:57
    מזל שהתוצאות הן אמיתיות ולא שקריות כמו הסקרים

    צפו להפתעות, הימין ימשיך לשלוט כמובן

    השב לתגובה
  3. שכחת משהו
    שכחת משהו מרץ 16 2015, 19:02
    התקשורת של השמאל?

    מי שיש לו עיתון משלו זה ביבי עם ישראל היום. ואגב, מצחיק שקראת מצע מצע אבל למפלגה שאתה מצביע לה אין מצע…

    השב לתגובה
  4. עמי
    עמי מרץ 16 2015, 19:16
    מסכים עם כל מילה, יפה מאוד

    ישר כוח.

    השב לתגובה
  5. עמי
    עמי מרץ 16 2015, 19:17
    מסכים עם כל מילה, יפה מאוד

    כל הכבוד

    השב לתגובה
  6. לירון
    לירון מרץ 16 2015, 19:35
    התקשורת התקשורת התקשורת

    לא מופתע שאתה בוחר ביבי, אתה נשמע בדיוק כמוהו. כלומר, כמו ביבי בשלושה ימים האחרונים כשהוא ראה את מצבו בסקרים והחליט להתחיל לדבר אחרי שתיקה של 3 חודשים.
    הבנו, התקשורת נגד ביבי. ועדיין, נראה לי שרוב רובם של האנשים במדינה הזאת מספיק חכמים כדי להחליט בשביל עצמם.
    אין לי שום בעיה שאתה מצביע ביבי, זו הדעה שלך. זה העניין בדמוקרטיה. זה גם עדיף לדעתי על בנט והדעות הקיצוניות שלו. ביבי בן אדם משכיל שעוד דיבר פעם על מדינה פלסטינית, פעם, לפני שהוא הבין שכדי לצאת ראש ממשלה מהבחירות האלו, שהוא בחר להקדים, הוא צריך את מצביעי הימין ויצא בהצהרות/שבר חזק ימינה. אתה בטוח שקראת כל מצע ומצע? מה המצע של הליכוד? מישהו ידע מה ביבי מתכנן מדינית עד ה3 ימים האחרונים בהם הוא יוצא בהצהרות מתוך לחץ (בדומה להבטחות שעשה בבחירות ב2013, שאל את כחלון)? הרי מאז נאום בר אילן ב2009 הוא שמר על שתיקה. אתה אומר שחקרת מעבר למה שהתקשורת מציגה, אז אתה רוצה להגיד לי שלא מצאת מצע מפורט אצל יש עתיד, המחנה הציוני, מרצ? מצע שלא מזכיר את המילים "רק לא ביבי".

    לסיכום, רועי/ביבי, זאת לא שטיפת מוח של התקשורת!!! האנשים פה אשכרה לא מרוצים מהחיים שלהם. לא בתחום הביטחון ובטח שלא בתחום הכלכלי/חברתי. וזה היתרון בבחירות דמוקרטיות, לעם יש זכות להחליף את השילטון, כל כמה זמן – כשהוא לא מרוצה. להחליף. זכות. אף אחד פה לא מפיל את השלטון. גם לא מדינות נידחות בסקנדינביה.

    נ.ב. המשפט "אליטת השמאל, שבזה לצבא ולרעיון הקיומי של מדינה יהודית" מגוחך לא מוציא אותך טוב במיוחד. ברצינות? השמאל בז לצבא ולרעיון הקיומי של מדינה יהודית? נשמע לי שמישהו שעבר פה שטיפת מוח זה אתה, ע"י נפתלי אחד שחושב שכולם "אחים" שלו.

    השב לתגובה
  7. יעל
    יעל מרץ 16 2015, 19:41
    איך אתה יכול להלל אדם שאפילו לא משקיע בלכתוב מצע למפלגה שהוא עומד בראשה?

    זה א"ב של דמוקרטיה, וזה רק נותן לו את האפשרות לנהל דיקטטורה בה הוא עושה ככל העולה על רוחו.

    השב לתגובה
  8. אופיר מזרחי
    אופיר מזרחי מרץ 16 2015, 19:46
    תגובה של סטודנט שיודע לחשוב בעצמו

    רועי,
    אי אפשר לעשות את ההסקות הללו. היוהרה הזו שתמיד תלך אחרי ביבי כמעין ציונות שכבר פג תוקפה לפי צביון השעה…
    העובדה שיש לאדם עבר עשיר לא מעיד על תפקודו בהווה, וחשוב שדבר זה לא יעוור אותך.
    יותר מזה, עם עבר כל כך עשיר אולי באמת הגיע הזמן לפרוש, להשיל את ניחוח הדיקטטורה מהעם הזה ולתת למנהיג חדש לנסות לבנות פה עתיד טוב יותר.
    .מעבר לעובדה שבמבחן השעה הוא לא עמד- ושוב כמו שהעבר העשיר של ביבי סימם אותך הוא סימם גם אזרחים רבים אחרים במדינה הזאת שכמו תקליט שבור ידקלמו את קורות החיים של נתניהו, ילכו שבי אחר מסכת הצעקות וההפחדות שלו על אירן אירן אירן- ומה איתנו?

    פעילות בונוס: כנס לפייסבוק של ביבי והליכוד- קרא את התגובות של אנשים שם. תנסה לייצר לי סכימה של איזה אנשים מצביעים לו.
    כנס לפייסבוק של המחנה הציוני- קרא את התגובות של אנשים שם. תנסה לייצר לי סכימה של איזה אנשים מצביעים להם.

    התגובות אצל הליכוד מחפירות ומביישות, אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך שלא מצליחים לקרוא את המציאות סביבים. ומצחיק שדווקא אני שמגיע ממעמד סוציו אקונומי גבוה מצביע עבור אלו שאין להם. ודווקא הם מצביעים עבור זה שימשיך להוריד אותם למטה.
    שים לב שגם בקמפיינים בליכוד יש רק את ביבי. ביבי ביבי ביבי- שמעת אותם מתגאים בהשגים שלהם בקדנציה האחרונה? שמעת על פועלם של הפוליטיקאים שם בבדיקות שעשית? כמה פעמים הם נחכו במליאות? הצביעו עבור חוקים? העבירו הצעות חוק שתמכת בהן? שמעת משהו ממירי רגב חוץ מצעקות חסרות כל פשר?
    לעומת זאת גם במחנה הציוני וגם במצ (שהיא מפלגה שקופה לחלוטין) ראש המפלגה הוא ממש לא המרכז ולא העניין. יש לך רשימה ארוכה של חברי כנסת שיכולים להתגאות בעשייה אינסופית- ושוב, תלך ותעשה את שיעורי הבית שלך.

    בנוגע לתקשורת- אין ספק שהתקשורת שמאלנית. בדיוק כמו שתוכל לקחת מקצועות אחרים בחתכים אחרים של האוכלוסיה ולקטלג אותם בקלות כסקטור. לדעתי אתה קצת מתרפס- רוב הכתבים מפנים שאלות נוקבות לימין ולשמאל כאחד, הסקרים חוזרים פעם אחר פעם שהשמאל כנראה שוב לא ירכיב ממשלה כי אין לו קואליציה.
    ואני לא חושב שהתקשורת משקרת לך, גם לא אחרי בדיקות שעשיתי. היא כן יכולה להציף נושאים כדי ליצור להם רלוונטיות למשל כמו התקופה שבה כולם נבהלו מכל כלב אמסטף או רטווילר כי כל מה שהתקשורת הצליחה לספק זה סיפרים על נשיכות כלבים. מאוד דומה למה שקורה עם השמאל והימין כרגע.
    בקיצור- עם התקשורת צריך להיזהר אבל יש גופים רבים כמו "שתיל" ו"שישים ואחת" שמעבירים מידע מהימן ללא מתן דעה. אני אשמח אם תוכל לתת לי גופים מהיימנים מהימין שעושים דבר דומה- ואני אשמח אם תגיד לי באיזו פעילות מבין השניים אתה תומך.

    בנוסף, אם טיילת קצת בחו"ל מעבר לגבולות ישראל (דרום אמריקה והודו כמובן כלולות בגבולות המדינה) היית נוכח לדעת שדעת העולם משפיעה רבות על מה שקורה כאן בארץ. והעולם יכול להיות אחד מכלי הנשק הכי חזקים שלנו. כרגע הוא ממש נמצא בעוכרינו בגלל ההתנהגות חסרת האחריות שלנו.
    חברים רבים שלי ממדינות רבות בעולם היו שואלים שאלות אינספור, בתקופת צוק איתן הרגשתי כמו שגריר של ישראל בפייסבוק מנסה לכבות שריפות. כי בדיוק כמו שאמרת על התקשורת בישראל כנראה שכך כל התקשורת בעולם- שמאלנית (ואולי יש לזה סיבה). ומציגה את ישראל באור רע מאוד. פשוט כי אנחנו נותנים להם חומרים טובים מאוד לעבוד איתם ומייצרים מעט מאוד הד חיובי לפני.
    כשאתה יוצא למלחמות- בטח אם מדברים על אירן שביבי כל כך מתרברב לגביה, אתה צריך לזכות באשרה בינלאומית. גם כשאתה יוצא ללחימה בעזה היו פעמים רבות שקיבלנו אשרה מהעולם לצדק הלחימה שלנו ולתמיכה בנו. כרגע כל העולם נגדינו- אנחנו עושים כאן פשעים על ימין ועל שמאל שרק מתריסים את שאר העולם נגדינו. אני לא רואה שום צדק בחמאס- אני חושב שצריך למגר אותו. אבל בתור לוחם קרבי בצה"ל אני יכול להסתכל על "הפחד מהשכול" שפתאום אתה מרגיש בגלל אחיך כמשהו קצת יותר מוחשי אחרי שירות של 8 חודשים בעזה בכיסופים ובגבול לבנון.
    רבים מאיתנו מרגישים כאילו מוליכים אותנו כצאן לטבח. אם פעם "טוב למות בעד ארצינו" היתה אמרה לגיטימית כיום היא כבר ממש טאבו. עבור מה אני מת? עבור מי? כולם כאן שונאים את כולם, הממשלה מוציאה אותך כל שנתיים שלוש לעוד מערכה עלובה שגורמת למוות של מאות חיילים, השאר יוצאים הלומי קרב- והכל עבור כלום בפיתה. עד הסבב הבא. וכן! חייב להיות שינוי- אני אפילו לא אומר שלכיוון שמאל כמו שאני מאמין. אפילו לימין. בקיצוניות. אבל לפחות שתהיה מטרה לחיות עבורה. מלחמה מכריעה. להיכנס ולפוצץ הכל או מאידך לחשוב על פתרון.

    עוד משהו שעלה לי היא העובדה שהצד הימיני של המפה הוא פשוט חסר תרבות ברובו. תצפה בדיונים של אנשי ימין ושמאל ואני בטוח שפשוט תתבייש באנשים שמיצגים אותך. מתלהמים, לא מכירים את העובדות שלשמן הן בדיון, מתרברבים עד אין קץ, וצועקים צועקים צועקים. אבל זה מה שהימין אוהב כנראה, כוח וצעקות. אני ממש מחכה למנהיג ימני שקול, חכם, ועניו.
    ביבי לעומת זאת ואיתו הליכוד הם מפלגה של מושחתים. לכל אחד שם תעודה אישית משלו עם שלל כשלונות. אני מרגיש שהם פשוט שק של זבל- פוליטיקאים שלא באים לפעול עבורך אלא רק עבור הכיס שלהם. כל הקמפיין שלהם נועד להכניס את עצמם שוב לממשלה ולמשכורת הנפוחה ואף אחד שם לא באמת פועל על מנת לשרת אותך. וזה קטע שקראת את המצע של כל מפלגה ומפלגה כי אני את המצע של הליכוד כלל לא הצלחתי למצוא. פשוט כי הם לא טרחו להוציא אחד כזה.

    "אליטת השמאל" (כמו שאתה קורא לה בלגלגנות) ממש לא בזה לצבא וגם לא לקיום מדינה יהודית (ממליץ לך לקרוא קצת קטעים של יגאל אלון, וגם אולי לרפרף שוב במצע של המחנה הציוני ושל מרצ (שהם אולי הדבר שהכי מתקרב למה שאמרת אבל כנראה שלא באמת התעמקת בפרטים)).
    אני חושב שפשוט יש איזושהי מודעות שהתפתחה לאנשים כאן שאולי כדאי להפסיק להתעלם ממה שקורה סביבך. להפסיק להתעלם מ20% ערבים שגרים לצדך ואתה מנותק מהם לחלוטין, מהפריפריה המוזנחת אשר לא מקבלת תקציבים, מהכלכלה הקפיטליסטית החזירית שמנהיג כאן ראש הממשלה בשש השנים האחרונות, להפסיק להזרים תקציבים אין קץ עבור מפעל שאתה כלל לא מאמין בו, עבור חיילים (כולל אותי) שצריכים כמו מפגרים לשרת בו, לנסות לחשוב טיפה על העתיד שלך כאן ולא רק על המלחמה הבאה- בדיוק כדי שהכתבה הבאה שהתקשורת תפרסם היא האם עדיף לגור בדרום או בצפון ולא בברלין או אמסטרדם.

    בקיצור- אחרי כל האמרות שלך שהלכת ובדקת ועשית שיעורי, בית קשה לי להאמין שאלה הפוליטיקאים שהיית רוצה שייצגו אותך. אצלי היית מקבל נכשל.
    ואני לא מדבר כאן על ימין או משאל. אני מדבר כאן על- לא הליכוד. רק לא הליכוד.

    השב לתגובה
  9. מתיא
    מתיא מרץ 16 2015, 20:42
    מדוייק!

    נגעת מצויין בהרבה נקודות מהותיות מהשטיפת מח שכולנו עברנו פה בחודשים האחרונים.

    השב לתגובה
  10. סטודנת שמאלני שיודע לבחור בעצמו
    סטודנת שמאלני שיודע לבחור בעצמו מרץ 16 2015, 20:47
    אתה לא היחיד שחוקר ידידי

    רועי היקר, חקרתי ובדקתי היטב לפני שהגעתי להחלטה וכל הדברים שגיליתי רק חיזקו את הרצון שלי לבחור בשמאל.
    רשמת בסוף "אל תאבדו חברים כי הם מצביעים לימין" אז אני רוצה להגיד לך משהו, אני לא מאבד חברים שמצביעים לימין אבל אני אכן מוותר על חברים שקוראים לי בוגד. היום שבו הפוליטיקה עברה לפסים אישיים הוא היום שבו הימין לקח בעלות על הציונות. אז צר לי לבשר לך אבל אני מצביע לשמאל ולא שכחתי את מה שקרה לפני 70 ששנה, לא רק אני גם אנשים שהיו שם מצבעים לשמאל (לא כולם כמובן). אני אוהב את המדינה ועדיין מצביע לשמאל, לא רק אני גם אלופים מצהל וראשי גופי הבטחון (לא כולם כמובן). הבדל אחד יש בינינו אני מאמין בדרך אחת ואתה באחרת אבל אל תחשוב לרגע אחד שאני פחות ציוני ממך. זה שאני מאמין שאין לנו שום אינטרס להחזיק באיזשהי התנחלות מבודדת ליד ששכם ואתה לא, זה לא הופך אותך או כל ימני אחר ליותר ציוני ממני. אני אוהב את המדינה ולא רוצה לעבור לברלין. בסך הכל אני פשוט מאמין בדרך שונה משלך, ואם תבין את זה וכל שאר החברה בימין יבינו את אולי יבוא יום ונפסיק לריב על פוליטיקה. ולגבי התקשות, מסכים איתך התקשורת שמאלנית אבל הם לא גרמו לאף אחד לשנות את דעתו. התקשורת תמיד הייתה שמולנית וזה מעולם לא מנע ממשלות ימין לשלוט במדניה אז אל תאשימו אותם בזה שהימין נחלש. אגב אני יושב לידך בכיתה ומחבב אותך מאוד אתה מחור מצחיק, מבריק וכיף להיות בחברתך, כל הכבוד על כך שאתה עושה חקר לפני שאתה מצביע זה מאוד חשוב וכל הכבוד על כך שאתה בוחר עם האמת הפנימית שלך. רק דבר אחד אל תקרא לי בוגד ואני לא יקרא לך פאשיסט פשוט נסכים על כך שאנחנו לא מסכימים לדרך ואם כל השאר יישמו את זה יהיה פה יותר נעים. גם בתקופת בחירות.

    השב לתגובה
  11. בנימין מנלה
    בנימין מנלה מרץ 17 2015, 00:46
    חולה עליך אחשלי!

    תותח אחי! מסכים עם כל מילה! עצוב לראות כמה שערוצי התקשורת מתערבים התערבות גסה וחסרת פרופורציות לטובת צד אחד. רק ביבי!! כשאנשים יבדקו באמת ויפסיקו להיסתמך בעיניים עצומות על התקשורת הם יראו כמה ביבי עשה לטובת המדינה הזו! אין לנו ראש ממשלה אחר!

    השב לתגובה
  12. ללא_שם
    ללא_שם מרץ 17 2015, 01:42
    שומרת על הבית

    צודק בכל מילה.
    זה מה שחסר.. שלא תשאר לנו ארץ ישראל והכל כאן יהפוך לפלסטין!
    תנשמו רגע. תבינו שאתם עומדים לתת (אמנם בהדרגה ובחלקים) את הארץ הזו.. ואם נחשוב טיפה בהגיון וללא נאיביות- הסיכויים שיהיה כאן דו קיום ללא תוהו ובוהו הם מאד נמוכים ולי נמאס לתת צ׳אנסים. לתת לממשלות שמלאניות לעשות בנו ניסויים. לא תודה, אני אוותר.. ולכל המתנדבים לניסוי אל תשכחו לעמוד בראש התור לתת את הבית שלכם לאויב!

    השב לתגובה
  13. סוזי השורקת
    סוזי השורקת מרץ 17 2015, 02:38
    וואלק אהבתי

    אחלה כתבה !

    השב לתגובה
  14. רועי
    רועי מרץ 17 2015, 13:13
    תגובה חלקית

    דבר ראשון, אין לי שום בעיה עם אנשים עם דעות מנוגדות לשלי.
    כמו שכתבתי, לרוב אני בעמדת מיעוט. אני בטח ובטח לא אקרא לאף אחד שלא מצביע כמוני בוגד. אבל כן, לאנשים כמו גדעון לוי אני קורא בוגד, בלי שום חרטה, אנשים שמגנים את מדינת ישראל וגורמים לנזק בלתי הפיך בדעת הקהל העולמית (מעניין אותי לשמוע מה מי שחושב שביבי הורס את דעת הקהל העולמית חושב על העיתונות השמאלנית שמשמיצה את ישראל ללא רסן) הם בעיניי הסכנה הכי גדולה שלנו.

    אני רחוק מלהמליך את ביבי למלך, בתקופת בחירות הזאת שיניתי את דעותיי כמה וכמה פעמים. הוא לא משלם לי, ואני לא נאמן לו. אני חושב שאחרי ששמעתי אותו מדבר ובדקתי מה קרה פה בשנים האחרונות הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר, הוא ומפלגתו.

    לאנשים קל להתלונן, כי יש לנו זיכרון קצר.
    שכחנו שפעם היו מתפוצצים לנו אנשים ברחובות, שהיה מפחיד ומסוכן להסתובב בכל חלקי הארץ. שכחנו איזה תקופה כלכלתי גרועה עברנו. ואנחנו מתעלמים מהמשבר הכלכלי במדינות אחרות.

    אני לא חושב שיש מנהיג שישראל שזכה לשנאה רבה כזאת, ואני מצטער, אבל לדעתי עושים עוול לבן אדם שאני באמת חושב שתרם הרבה למדינה.

    ובכל מקרה, אני אכבד כל ראש ממשלה שינהיג את המדינה, זה עקרון הדמוקרטיה, הרוב הוא זה שקובע. ובגלל זה קצת כואב לי לראות שלא מיישמים את העקרון הזה. היום ביבי ראש ממשלה, כי הרוב בחר בו. כל מסע ההכפשה נגדו, הוא מסע הכפשה נגד המצביעים שלו. הבעיה העקרית של השמאל לדעתי שהוא לא מקבל דעות שלא לו. ואובדן השלטון גורם לו טיפ טיפה לאובדן השפיות.

    ולסיכום, אני מכבד כל דעה, רחוקה ממני ככל שתהיה, הבעיה היחידה שלי היא עם אמצעי התקשורת, שמסלפים, משקרים, ומטים את האמת.

    השב לתגובה
  15. אביב
    אביב מרץ 19 2015, 12:07
    כל הכבוד

    צדקת

    השב לתגובה

כתוב תגובה

הוסף תגובה:

<

* אני מתחייב לפעול על פי תנאי השימוש באתר


התגובות יפורסמו לפי שיקול דעת העורך

כתבות נוספות

פוסטים אחרונים בסטודנטים

יתר המאמרים במדור