JOKOPOST | עיתון המאמרים והבלוגים המוביל בישראל

בטן-גב כרתים צילום: חביבה רוטשילד
יולי 10
19:30 2016

לא הרחק מכאן, ממש בטווח נגיעה, שוכן לו האי כרתים. עוברים דרך הדיוטי פרי בנמל התעופה בן-גוריון, כי אי אפשר אחרת, ולאחר טיסה קצרה מגיעים לחו"ל אמתי, ידידותי ומקסים. יודעי דבר אומרים שבאי יש 300 ימי שמש בשנה. ים תכול, חופים מדהימים, אוכל יווני ואנשים מסבירי פנים.

נסענו יחד עם שתי משפחות, שהרי החברה חשובה לא פחות מהיעד עצמו, והחלטנו לאמץ לעצמנו תפיסת עולם המושתתת על סדר יום רגוע ונינוח, בלי שנילחץ להספיק כמה שיותר; משהו בסגנון השאנטי, אבל בסטייל. אפשר לפעמים לנסוע ולנוח, ללא מסעות גיבוש, מפה וסדר יום עמוס. כן, פשוט לפרגן לעצמנו בחופשת בטן-גב לא יקרה, נעימה ובעיקר כזו המשאירה טעם של עוד.

נסענו מנמל התעופה של הרקליון לעבר החלק הצפון-מערבי של האי, בדרך ארוכה ומפותלת. היא ליטפה את מי הים וכמעט נגעה במדרונות ההרים. לא הרחק מהעיר חאניה שכן המלון שלנו וחיכה שנגיע כבר. בריכות שחייה למכביר, מגלשות מים וחוף רחצה פרטי עם נוף סלעי ומים בגוונים – רק בקטלוג של "טמבור" ניתן למצוא עושר כזה. באמת לא צריך להרחיק לכת, כל כך יפה וממש מזמין.

הימים הראשונים הוקדשו להיכרות עם נבכי המלון, למטעמי ארוחות הבוקר והערב וכמובן לבדיקת איכות המים שזרמו במגלשות ללא הפסקה. שווה. שווה עוד יותר לקום בנחת, לאכול ברוגע ואחר כך לחשוב על המקום הבא שבו נצליח, ללא כל מאמץ מיותר, לנוח שוב. הרי לשם כך הגענו.

כרתים הוא אי קומפקטי. אי קטן ודרכים בו הרבה. הדרכים עקלקלות ולא בהכרח קלות, מאתגרות משהו, וכך נוצר הפער בין המרחק בקילומטרים, הנראה קצר כל כך, לבין זמן ההגעה הנדרש, שהוא די ארוך. העיר חאניה שכנה 14 קילומטרים מבית המלון שלנו – שעת נסיעה באוטובוס, לא פחות. חאניה היא עיר נמל שוקקת וצבעונית, עמוסה בבתי קפה מזמינים השוכנים בסמטאות ציוריות. סלט יווני עם שמן זית, מלפפונים ועגבניות חתוכים לקוביות ענק, פטה צחה כשלג לצד לחם טרי וחמאה – ויש לך ארוחת צהריים משביעה.

בחאניה אפשר להסתובב לצד השחפים ליד המזח וחנויות המזכרות ובערב לאכול ממיטב האוכל היווני למשמע צלילי בוזוקי. עלי גפן ממולאים, כרוב יווני, סופלקי ואורז מתובל והכול טעים להפליא. הטברנות עמוסות לעתים אבל תמיד יש מקום, עם קצת סבלנות מתיישבים ואוכלים.

בדרום-מערב האי מצוי אלאפוניסי – אחד החופים היפים בעולם. כך טוענים יודעי דבר. אפשר להגיע לחוף ישירות ברכב בסיוע הג'י-פי-אס, או להפליג מפאליאוחורה. אנחנו בחרנו בדרך הקשה. "החול ורדרד והמים בצבע טורקיז, אבל הוא מרוחק יחסית… צפויה לכם נסיעה עם הרבה עיקולים מסמרי שיער" – כך נכתב במדריך, ואנחנו נענינו לאתגר. שלוש מכוניות, קבוצת מטיילים ופחד אין-סופי. 76 ק"מ ארכו כתשע שעות נסיעה, עם שתי עצירות בדרך.

הגענו כשהחוף כבר התכונן לשנת הליל. ממש לפני השקיעה. אין צורך לטוס עד למלדיביים. כל מה שצריך נמצא ממש שם. חול רך, מי טורקיז – ממש כפי שהבטיחו לנו – ושמש מדהימה, היוצרת על החול מראות וקסמים. נכנסנו למים והם היו רדודים, הלכנו ושוב הלכנו. זה היה נעים, כל כך יפה וגם רטוב.

לא אלאה אתכם בדרך חזרה, שבה נסענו בין הרים ובין סלעים, תיקונים בכביש ואין מוצא. הגענו בסופו של דבר למלון בחצות, עם אחוז אחד של סוללה בסלולרי ומזל גדול.

אפשר ליהנות באחריות מלאה גם מטיול נינוח. בטן-גב, זה כל הסיפור. מצאנו זמן לדבר זה עם זה, הילדים העסיקו את עצמם, וממש לא הרגשנו איך המנוחה חולפת מהר כל כך, ללא יכולת לעצור את הזמן.

הספקנו לצפות בחתונה מקומית שנערכה במלון, לטייל קצת ברגל, לשבת מול הבריכה ולהגיד תודה לעצמנו שהגענו לשם. נחנו בצהריים מבלי להרגיש נקיפות מצפון, שתינו קפה בניחותא מבלי כל צורך להשאיר מחצית ממנו בכוס ולמהר לעוד איזו שהיא מטלה או לאיזה אתר ארכיאולוגי עתיק.

גמענו את הביחד, את מזג האוויר הנפלא, המים הקרים בבריכות, שלוות אחר הצהריים מול הנוף הקסום. אגרנו כוחות, עשרות תמונות ועוד טיול עם חברים אהובים שתמיד כיף להיות איתם. הגענו למסקנה חד-משמעית שאפשר גם קרוב, לא ביוקר, עם הרבה הנאה ושקט נפשי. חופשה שהיא בטן גב, ראש ולב, בהחלט יכולה להיות מוצלחת וכיפית אם רק רוצים.

ואנחנו ממש רצינו.

על המחבר / המחברת

חביבה רוטשילד

לשעבר קצינה בשירות בתי הסוהר. כיום מתמקדת בשירותי כתיבה.